I made this widget at MyFlashFetish.com.

Search This Blog


ASSALAMUALAIKUM DAN SALAM SEJAHTERA. BLOGSPOT ANI DIBUAT UNTUK MENYIMPAN KENANGAN MANIS DAN PAIT MELALUI GAMBAR DAN TULISAN, UNTUK BERKONGSI PENGALAMAN, PENGETAHUAN, PEGAJARAN, TEMPAT DAN KESIUKKAN MENGAIL. IANYA JUA UNTUK MENGENALI DAN MENGENALKAN NAMA DAN JENIS LAUK DI AING MASIN DAN AING TAWAR YANG ADA DI LAUT, DI TEPI PANTAI, DI SUNGAI MAUPUN DI TASIK YANG TERDAPAT DI NEGARA BRUNEI DARUSSALAM ANI MELALUI GENG PENGAILAN SEMUA. KAMI UCAPKAN TERIMA KASIH KEPADA YANG BERKESUDIAN MENGUNJUNGI BLOGSPOT ANI.

Kepada geng pengailan semua mun kan berkongsi gambar, cerita, tulisan, pengajaran, pengalaman, trip mengail, alat-alat mengail, alat-alat penangkapan yang lain atau apa saja lah samada petua, pantang larang atau etika mengenai mengail boleh lah mengirimkan ke

Pa_damit@hotmail.com

Preciousanglers@gmail.com

8193404 (bmobile)
8773404 (dst)


I made this widget at MyFlashFetish.com.

UNGAH

Monday 14 December 2009

Ani kira UNGAH GRAND PRIX II
Tapi nada perlawanan gaya bebas, cara sama kemahuan sendiri lah. Ada yang makai krikan ada jua yang makai joran jua. Tujuan utamanya adalah mengail ungah tapi sayang inda belaku ikut.

Yang ani perjalanan pertama, eh macam ada yang lain bisdia liat ani penantangannya pakah bisdia ani.


Ah rupanya ada lagi perahu lain yang sama jua tujuannya kan ke Ujung Sapuh ah. Geng Precious jua tapi bisdia awal sikit jalan.



Nah ani perjalanan kedua malam udah hari. Eh ku fikir inda ia ikut Pa-iring ah pasalnya pagi atu udah ia turun sama kawannya di Jerudong tahan tah banar Pa-iring ani kali-kali belalah bah ah. Alang- alang mandi bah baik jangan mandi ah.



Bahapa tu Pg. sampai kana gambar ani macam takut-takutan migang atu.



Apa kan lagi menggambar tia ganya, nah alum ada naik bah macam2 udah cara ku mengumpan ani alum jua ada makannya. Inda ulah Yann jurugambar bah tu tau ia kan tugasnya tu hahaha inda ja Jef.


Eh memajal banar eh alum ada bah alum ada mun faham bisai, inda kita mengail kah nada karang kan dibawa mulih baik tah kita mengail.



Ani alum ku kenal ni orangnya lain kali tah berkenalan ada ahli Precious Anglers yang membawa kawannya ni.



Eh senyuman ada makna ni, belurih udah kah Dom.



Nada jua Jef, alum ada makannya bah kesilauan kali ia bah dari lampung kamera mu atu bah, kan makan udah ia tadi sekali kau menggambar atu inda tia plang jadi. Eh pegi sana main jauh-jauh.



Nah iatah kediaku inda mau ni udah mengail baru tah kan mengusai-ngusai ani. Baru tah kan belajar mengikat kah eh membuang masa tu eh orang belabuh udah kail.



Nah udah nyangku senyuman atu ada makna bah, belurih ia udah panya ungah atu ada jua sekilo pakah ah beratnya.



Jurugambar pun belurih ia jua bila ia mengail ani, lauk dangan pakah eh penantangan ku pengikat ah mulutnya atu macam sama saja usulnya. Ganya lauk c Dom atu nada lagi mata hitamnya lauk c jef ada mata hitamnya. Jangan bagi ia besigup saja Jef ungah ah.


Pg. Aji ani mun mengail udang galah handal ni ah, iatah kan mencuba mengail ungah ani.
Pg. Aji pertama kali ikut pertama kali jua menaikkan ungah di Ujung Sapuh ah. Mun Pg begambar di US atu bisai ani udah di rumah, inda apa tu Tahniah Pg lain kali mencuba lagi jangan jara ah.





Tahniah kepada yang belurih atu, yang nada belurih atu alum ada rezeki tu jangan putus asa lain kali mencuba lagi ok teruskan usaha.

0 comments: