I made this widget at MyFlashFetish.com.

Search This Blog


ASSALAMUALAIKUM DAN SALAM SEJAHTERA. BLOGSPOT ANI DIBUAT UNTUK MENYIMPAN KENANGAN MANIS DAN PAIT MELALUI GAMBAR DAN TULISAN, UNTUK BERKONGSI PENGALAMAN, PENGETAHUAN, PEGAJARAN, TEMPAT DAN KESIUKKAN MENGAIL. IANYA JUA UNTUK MENGENALI DAN MENGENALKAN NAMA DAN JENIS LAUK DI AING MASIN DAN AING TAWAR YANG ADA DI LAUT, DI TEPI PANTAI, DI SUNGAI MAUPUN DI TASIK YANG TERDAPAT DI NEGARA BRUNEI DARUSSALAM ANI MELALUI GENG PENGAILAN SEMUA. KAMI UCAPKAN TERIMA KASIH KEPADA YANG BERKESUDIAN MENGUNJUNGI BLOGSPOT ANI.

Kepada geng pengailan semua mun kan berkongsi gambar, cerita, tulisan, pengajaran, pengalaman, trip mengail, alat-alat mengail, alat-alat penangkapan yang lain atau apa saja lah samada petua, pantang larang atau etika mengenai mengail boleh lah mengirimkan ke

Pa_damit@hotmail.com

Preciousanglers@gmail.com

8193404 (bmobile)
8773404 (dst)


I made this widget at MyFlashFetish.com.

UNGAH

Saturday 12 December 2009

Hari Jumat pagi main2 mengasting di Ungah Garden (UG), bejanji sama Echobiru atau Dawn Anglers atau Wafi. C Wafi awal udah datang dalam pukul 6 kali lah, aku datang dalam pukul 6.40 lah sama bapanya sebuah kereta bisdia ganya. Masa atu belurih ia udah tu sekong ungah damit. Sama kedia tah ku becerita-cerita pasal trela, perahu, menyambung tangsi sama nilon macam-macam lagi lah.

Masa mengail atu sambil becerita lah siuk-siuk becerita atu iatah jorannya kana tarik apa lagi gulung tarus lah joran atu dipigangnya ganya, udah naik ungah damit lagi inda apa lah damit pun damit lah ungah jua bah ni. Nya bapanya minta 100kg kana bagi 100g ganya. Syukur tah jua tu ada jua kan dibawa mulih.




Joran sama spool yang dipakainya ani hadiahnya kana bagi oleh dangannya bekeraja pasalnya ia kan pindah keraja arah lain, masani pindah keraja plang ia udah di Jabatan Kerajaan lah jua.


Nama : Wafi @ Echobiru @ Dawn Anglers
Spool : Shimano Blade kah (luruskan ku ah Wafi)
Joran : inda ku ingat namanya
Tali : inda tau namanya tapi 30Ibs nya
leader : 30Ibs kali jua ah
Umpan : kembura sekong potong dua
Lurihnya : 2 ekong ungah damit
Tempat : Ungah Garden Pantai Serasa

0 comments: