I made this widget at MyFlashFetish.com.

Search This Blog


ASSALAMUALAIKUM DAN SALAM SEJAHTERA. BLOGSPOT ANI DIBUAT UNTUK MENYIMPAN KENANGAN MANIS DAN PAIT MELALUI GAMBAR DAN TULISAN, UNTUK BERKONGSI PENGALAMAN, PENGETAHUAN, PEGAJARAN, TEMPAT DAN KESIUKKAN MENGAIL. IANYA JUA UNTUK MENGENALI DAN MENGENALKAN NAMA DAN JENIS LAUK DI AING MASIN DAN AING TAWAR YANG ADA DI LAUT, DI TEPI PANTAI, DI SUNGAI MAUPUN DI TASIK YANG TERDAPAT DI NEGARA BRUNEI DARUSSALAM ANI MELALUI GENG PENGAILAN SEMUA. KAMI UCAPKAN TERIMA KASIH KEPADA YANG BERKESUDIAN MENGUNJUNGI BLOGSPOT ANI.

Kepada geng pengailan semua mun kan berkongsi gambar, cerita, tulisan, pengajaran, pengalaman, trip mengail, alat-alat mengail, alat-alat penangkapan yang lain atau apa saja lah samada petua, pantang larang atau etika mengenai mengail boleh lah mengirimkan ke

Pa_damit@hotmail.com

Preciousanglers@gmail.com

8193404 (bmobile)
8773404 (dst)


I made this widget at MyFlashFetish.com.

SELUNGSONG

Wednesday 2 December 2009

Malam minggu 28 November 2009 kami ngail di Sungai Bunga sama di Pudak nada belurih, mencuba kami lagi di Sg Matan pun nada jua makannya eh ada sekong sembilang Hj Win belurih ampir jua kali setengah kilo lah. Lapas atu hujan tia jua betaduh tah kami ah minyak pelambaian ah sambil mengail lah jua, iatah di sana Hj Win belurih selungsong ah pun ampir setengah kilo jua. Buat-buat atu taduh tia jua hujan ah barai-barai lah, masa taduh atu tah kami balik. Mula-mula ngantar Hj Win dulu di Serdang lapas atu kami balik ke Serasa, dari pulau keingaran sampai ke pulau bedukang ah beombak bah. Alhamdulillah sampai jua ke rumah.


Udah di rumah baru tah begambar atu pun sendiri ganya, sembilang inda tekanang kan menggambar mun udah basah kuyup mana tah lagi kan tegambar. 2 ekong atu tah ganya yang naik malam atu.

0 comments: