I made this widget at MyFlashFetish.com.

Search This Blog


ASSALAMUALAIKUM DAN SALAM SEJAHTERA. BLOGSPOT ANI DIBUAT UNTUK MENYIMPAN KENANGAN MANIS DAN PAIT MELALUI GAMBAR DAN TULISAN, UNTUK BERKONGSI PENGALAMAN, PENGETAHUAN, PEGAJARAN, TEMPAT DAN KESIUKKAN MENGAIL. IANYA JUA UNTUK MENGENALI DAN MENGENALKAN NAMA DAN JENIS LAUK DI AING MASIN DAN AING TAWAR YANG ADA DI LAUT, DI TEPI PANTAI, DI SUNGAI MAUPUN DI TASIK YANG TERDAPAT DI NEGARA BRUNEI DARUSSALAM ANI MELALUI GENG PENGAILAN SEMUA. KAMI UCAPKAN TERIMA KASIH KEPADA YANG BERKESUDIAN MENGUNJUNGI BLOGSPOT ANI.

Kepada geng pengailan semua mun kan berkongsi gambar, cerita, tulisan, pengajaran, pengalaman, trip mengail, alat-alat mengail, alat-alat penangkapan yang lain atau apa saja lah samada petua, pantang larang atau etika mengenai mengail boleh lah mengirimkan ke

Pa_damit@hotmail.com

Preciousanglers@gmail.com

8193404 (bmobile)
8773404 (dst)


I made this widget at MyFlashFetish.com.

UNGAH

Tuesday 22 December 2009

Dimalam 21 dec kami turun ke Ungah Garden Ujung Sapuh kira2 maghrib lah kami sampai sana. Sebelum mengail atu melabuh pukat kembura kami dulu lapas atu baru tah mengail.
CP Awie sama Pudin sedang mengusai-ngusai kail

Pudin mencuba gigi nya mau kah inda putus tangsi 60Ibs ani ku gigit ah

Berehat plang ganya bukan tidur eh sagal punggung bah macam kira menyandarkan belakang lah

Khusuk jua Hj Win atu ah digambar pun inda ia menauleh, liat tu Pudin sampat jua menauleh

menunggu-nunggu kail kana sambar lauk dapat jua lagi becerita-cerita
Hj Seruji (ZEE) ganya seorang yang makai baju seragam PA ah



Hj Win belurih sekong ungah dalam 1kg lah baratnya, Padamit belurih ungah yang damit ada jua 400g pakah sama Hj Seruji sekong kerapu dalam 500g lah. Mukat kembura ada jua lah tapi inda banyak campur2 lauknya.











0 comments: