I made this widget at MyFlashFetish.com.

Search This Blog


ASSALAMUALAIKUM DAN SALAM SEJAHTERA. BLOGSPOT ANI DIBUAT UNTUK MENYIMPAN KENANGAN MANIS DAN PAIT MELALUI GAMBAR DAN TULISAN, UNTUK BERKONGSI PENGALAMAN, PENGETAHUAN, PEGAJARAN, TEMPAT DAN KESIUKKAN MENGAIL. IANYA JUA UNTUK MENGENALI DAN MENGENALKAN NAMA DAN JENIS LAUK DI AING MASIN DAN AING TAWAR YANG ADA DI LAUT, DI TEPI PANTAI, DI SUNGAI MAUPUN DI TASIK YANG TERDAPAT DI NEGARA BRUNEI DARUSSALAM ANI MELALUI GENG PENGAILAN SEMUA. KAMI UCAPKAN TERIMA KASIH KEPADA YANG BERKESUDIAN MENGUNJUNGI BLOGSPOT ANI.

Kepada geng pengailan semua mun kan berkongsi gambar, cerita, tulisan, pengajaran, pengalaman, trip mengail, alat-alat mengail, alat-alat penangkapan yang lain atau apa saja lah samada petua, pantang larang atau etika mengenai mengail boleh lah mengirimkan ke

Pa_damit@hotmail.com

Preciousanglers@gmail.com

8193404 (bmobile)
8773404 (dst)


I made this widget at MyFlashFetish.com.

Ungah sama kerapu

Sunday 17 January 2010

Dimalam kami CP Awie, Pa-iring, Padamit, G Mi, G Win sama Jef turun mengail di Ujung Sapuh makai umpan basong2 yang udah inda lagi sesuai lah dibuatkan umpan, nada belurih umpan lagi tepaksa tah jua dipakai pasalnya kuat rasa hati atu bah kan turun. Walaupun kami tau cuaca atu kurang menyenangkan, kami sudah bersedia menghadapinya.

Sebelum mengail kami melabuh pukat kembura dulu lepas atu baru kami mengail. Dalam beberapa jam mengail baru tah kami menarik pukat kembura, ada jua lah kembura atu ganya inda banyak, selain kembura ada jua lauk lain macam kirang2, udang, ketam suri, ketambak macam2 lagi lah.


Lapas menarik pukat mengail kami lagi, ada yang makai umpan kembura hidup, udang hidup, titir sama kirang2. Iatah Hj Win kirang2 atu diumpankannya sekong ah makai pelampong ia, rezeki nya tah jua banar ah, kail nya tia ganya bah yang kana makan ah. Tapi 2 ekong atu ganya yang naik ungah sama kerapu, yang lain atu putus sama lapas. Alhamdulillah ada jua kan dibawa balik lah.

0 comments: