I made this widget at MyFlashFetish.com.

Search This Blog


ASSALAMUALAIKUM DAN SALAM SEJAHTERA. BLOGSPOT ANI DIBUAT UNTUK MENYIMPAN KENANGAN MANIS DAN PAIT MELALUI GAMBAR DAN TULISAN, UNTUK BERKONGSI PENGALAMAN, PENGETAHUAN, PEGAJARAN, TEMPAT DAN KESIUKKAN MENGAIL. IANYA JUA UNTUK MENGENALI DAN MENGENALKAN NAMA DAN JENIS LAUK DI AING MASIN DAN AING TAWAR YANG ADA DI LAUT, DI TEPI PANTAI, DI SUNGAI MAUPUN DI TASIK YANG TERDAPAT DI NEGARA BRUNEI DARUSSALAM ANI MELALUI GENG PENGAILAN SEMUA. KAMI UCAPKAN TERIMA KASIH KEPADA YANG BERKESUDIAN MENGUNJUNGI BLOGSPOT ANI.

Kepada geng pengailan semua mun kan berkongsi gambar, cerita, tulisan, pengajaran, pengalaman, trip mengail, alat-alat mengail, alat-alat penangkapan yang lain atau apa saja lah samada petua, pantang larang atau etika mengenai mengail boleh lah mengirimkan ke

Pa_damit@hotmail.com

Preciousanglers@gmail.com

8193404 (bmobile)
8773404 (dst)


I made this widget at MyFlashFetish.com.

PARI

Monday 11 January 2010

Pari ampir 3kg lurih ku ngail tadi pagi di Kilong Cina, usulnya banyak ia pari atu, udah ahir baru ku mencuba melabuh kail pasalnya banyak bah andang orang atu takut menyangkut bah. Aku atu mengandang udang plang tu iatah banyak udang ani inda lagi sempurna bah, iatah biasanya pari tu yang makan. Kalau lauk lain yang makan lain lagi usulnya tu bagas nya makan atu.

Masa ku memisi udang sama satak, kana ranjat tia kail ku ah tekana jua belakangku. Apa lagi tarus tah ku pintal tarik selajur inda lagi ku mengulur pasalnya makai tangsi tabal bah perambutnya saja 80Ibs. Inda batah eh naik tia pari ah.


0 comments: