I made this widget at MyFlashFetish.com.

Search This Blog


ASSALAMUALAIKUM DAN SALAM SEJAHTERA. BLOGSPOT ANI DIBUAT UNTUK MENYIMPAN KENANGAN MANIS DAN PAIT MELALUI GAMBAR DAN TULISAN, UNTUK BERKONGSI PENGALAMAN, PENGETAHUAN, PEGAJARAN, TEMPAT DAN KESIUKKAN MENGAIL. IANYA JUA UNTUK MENGENALI DAN MENGENALKAN NAMA DAN JENIS LAUK DI AING MASIN DAN AING TAWAR YANG ADA DI LAUT, DI TEPI PANTAI, DI SUNGAI MAUPUN DI TASIK YANG TERDAPAT DI NEGARA BRUNEI DARUSSALAM ANI MELALUI GENG PENGAILAN SEMUA. KAMI UCAPKAN TERIMA KASIH KEPADA YANG BERKESUDIAN MENGUNJUNGI BLOGSPOT ANI.

Kepada geng pengailan semua mun kan berkongsi gambar, cerita, tulisan, pengajaran, pengalaman, trip mengail, alat-alat mengail, alat-alat penangkapan yang lain atau apa saja lah samada petua, pantang larang atau etika mengenai mengail boleh lah mengirimkan ke

Pa_damit@hotmail.com

Preciousanglers@gmail.com

8193404 (bmobile)
8773404 (dst)


I made this widget at MyFlashFetish.com.

takat 75

Monday 25 January 2010

Hari Sabtu lapas 23 Januari 2010, Precious Anglers (Capt Awie, Pa-iring, G-Mi sama Hj Win)turun di Jerudong Menuju ke Takat 75. Sana sini jua udah mencuba mengail atu alum jua ada yang pajal makannya, udah dalam pukul 5 baru tah banyak lauk atu makannya. Diantara lauk2 yang bisdia belurih yu, lauk putih, lantaran, kerapu, kurisi bali, alu-alu, anduping, ada jua sulai lurih nganjun.



Ikan yu seberat 16kg berjaya ditewaskan oleh Capt. Awie menggunakan teknik jigging. Sebelum atu sudah 2 jig yang putus, selepas mengenal pasti cara lauk atu makan, baru tah Capt. Awie mengubah cara ia menjigging. Usaha Capt. Awie akhirnya membuahkan hasil apabila jig nya disambar sekali lagi oleh lauk yang mungkin saja sudah memakan 2 jig tadi. Selepas lebih 5 minit batu tah sang pemangsa ani berjaya dinaikkan keperahu. Tahniah Capt Awie, lain belajar eh cara mengetahui lauk2 atu makan dapat jua mengubah teknik mengail.
















Ani tah lauk2 bisdia belurih hari Sabtu atu, mun bedangan esuk lagi tani ngaga mana tau ada lagi makannya. Tahniah Precious Anglers.






0 comments: