I made this widget at MyFlashFetish.com.

Search This Blog


ASSALAMUALAIKUM DAN SALAM SEJAHTERA. BLOGSPOT ANI DIBUAT UNTUK MENYIMPAN KENANGAN MANIS DAN PAIT MELALUI GAMBAR DAN TULISAN, UNTUK BERKONGSI PENGALAMAN, PENGETAHUAN, PEGAJARAN, TEMPAT DAN KESIUKKAN MENGAIL. IANYA JUA UNTUK MENGENALI DAN MENGENALKAN NAMA DAN JENIS LAUK DI AING MASIN DAN AING TAWAR YANG ADA DI LAUT, DI TEPI PANTAI, DI SUNGAI MAUPUN DI TASIK YANG TERDAPAT DI NEGARA BRUNEI DARUSSALAM ANI MELALUI GENG PENGAILAN SEMUA. KAMI UCAPKAN TERIMA KASIH KEPADA YANG BERKESUDIAN MENGUNJUNGI BLOGSPOT ANI.

Kepada geng pengailan semua mun kan berkongsi gambar, cerita, tulisan, pengajaran, pengalaman, trip mengail, alat-alat mengail, alat-alat penangkapan yang lain atau apa saja lah samada petua, pantang larang atau etika mengenai mengail boleh lah mengirimkan ke

Pa_damit@hotmail.com

Preciousanglers@gmail.com

8193404 (bmobile)
8773404 (dst)


I made this widget at MyFlashFetish.com.

UDANG GALAH

Sunday 31 January 2010

Tadi pagi kami (Padamit, Hj Win, Fian sama Pg Aji) turun di Muara menuju ke Batu Apoi Temburong kan mengail udang galah. Kami makai Mini Precious ganya iatah kan 1 jam bah perjalanan kami.
Hj Win



Pg Aji


Padamit 2 ekong ganya belurih sapit biru




Fian, ada plang jua sapit biru lurihnya, inda apa nya begambar sama yang paling damit saja nya



12 ekong semuanya lurih kami ah




Capt. Precious, G-Mi sama keluarga bisdia membawa peranaknya (Precious Kids)makai Precious Boat. Bisdia belurih 5 ekong ganya pasalnya bisdia akhir datang, tengahari bah baru bisdia ada.



Hj Win pertama kali turun mengail udang galah bersama Precious Anglers. Walaupun yang pertama kali turun, tapi ia jua yang pertama belurih udang galah yang sapit biru lagi tu. Nyaman banar hatinya eh.


Hj Win jua yang kedua belurih sapit biru lagi, eh langkah kanan banar eh. Syukur Alhamdulillah inda jua ku balik kosong, ah camatu rasanya belurih udang galah ani.


Ani masa menunggu-nunggu udang galah memakan umpan, umpan yang kami pakai udang sama jantung ayam.
Balik kerumah terus suruh bini masak yang ringkas saja lah, lapas mandi terus makan udang anak-beranak walaupun ringkas tapi puas hati lah pasalnya ia masih segar, lagi pun ia lurih sendiri atu bah.


















0 comments: