I made this widget at MyFlashFetish.com.

Search This Blog


ASSALAMUALAIKUM DAN SALAM SEJAHTERA. BLOGSPOT ANI DIBUAT UNTUK MENYIMPAN KENANGAN MANIS DAN PAIT MELALUI GAMBAR DAN TULISAN, UNTUK BERKONGSI PENGALAMAN, PENGETAHUAN, PEGAJARAN, TEMPAT DAN KESIUKKAN MENGAIL. IANYA JUA UNTUK MENGENALI DAN MENGENALKAN NAMA DAN JENIS LAUK DI AING MASIN DAN AING TAWAR YANG ADA DI LAUT, DI TEPI PANTAI, DI SUNGAI MAUPUN DI TASIK YANG TERDAPAT DI NEGARA BRUNEI DARUSSALAM ANI MELALUI GENG PENGAILAN SEMUA. KAMI UCAPKAN TERIMA KASIH KEPADA YANG BERKESUDIAN MENGUNJUNGI BLOGSPOT ANI.

Kepada geng pengailan semua mun kan berkongsi gambar, cerita, tulisan, pengajaran, pengalaman, trip mengail, alat-alat mengail, alat-alat penangkapan yang lain atau apa saja lah samada petua, pantang larang atau etika mengenai mengail boleh lah mengirimkan ke

Pa_damit@hotmail.com

Preciousanglers@gmail.com

8193404 (bmobile)
8773404 (dst)


I made this widget at MyFlashFetish.com.

Jigging

Thursday 17 June 2010

Yang paling relax menjig ani Padamit bah pasalnya duduk ganya inda payah bediri menjigging ah. Jangan tah digambar nyangku inda jua nampak mua kan. Inda kira masa taduh kah apa lagi mun masa beombak duduk tia ganya.



Jef sekajap duduk sekajap bediri ia menjig, ani di caruk tu ia menjig ah karang di buritan tu ia. Inda tatap bah ia ani.





Lauk yang pertama dinaikkan oleh Hj Win berah-berahan hari atu. Berah-berahan yang kedua tangkapan peribadinya, usulnya basar sedikit dari berah-berahan nya yang pertama.


Ani tah usulnya jig yang dipakai oleh Hj Win menaikkan berah-berahan ah. Yang banarnya inda kira apa saja jenis jig yang dipakai atu lah mun udah kan rezeki memang jua belurih tu. Pasalnya kediaku sama G-Mi pernah menaikkan berahan ani makai jig belainan bukan yang macam ani bah.Yang penting inda sangal bah menjigging atu inda putus asa bah.


Ani nah diantara jig yang dipakai ada lagi yang lain tu inda tegambar, macam-macam udah jig dicuba alum jua ada lauk yang sudi menyambar jig aku atu. Ada plang sambarnya atu tapi lapas tia ganya alum tah kan rezeki ku tu. Tapi inda apa lah berusaha jua udah tu inda mau yang ani cuba lagi yang lain, inda putus asa lah. sabar saja mungkin ada rezeki ku tu karang mana tau kan.


Balik-balik jua udah mencuba alum jua ada lagi makannya. Baiktah tani menungkul kajap eh tu ia banyak belumpatan ah memberi geram hati jua meliat tu. Bah mari tah menunda sekajap lapas atu ke Jasra tani lagi.

Kami bagi peluang ah c Jef tuk menunda menarik sama menaikkan. Alum lagi jauh menunda ada tia sambarnya, punya lah iski c Jef menunggkul atu eh ia ganya tau tu.


Becampur-campur bah ada basar ada jua yang damit. Tungkul/bekulan sama banit/mangkuk-mangkuk.

Ada jua kali dalam 20 labih ekong udah tah kami, lapas tu mencuba kami lagi menjig di Jasra.

0 comments: