I made this widget at MyFlashFetish.com.

Search This Blog


ASSALAMUALAIKUM DAN SALAM SEJAHTERA. BLOGSPOT ANI DIBUAT UNTUK MENYIMPAN KENANGAN MANIS DAN PAIT MELALUI GAMBAR DAN TULISAN, UNTUK BERKONGSI PENGALAMAN, PENGETAHUAN, PEGAJARAN, TEMPAT DAN KESIUKKAN MENGAIL. IANYA JUA UNTUK MENGENALI DAN MENGENALKAN NAMA DAN JENIS LAUK DI AING MASIN DAN AING TAWAR YANG ADA DI LAUT, DI TEPI PANTAI, DI SUNGAI MAUPUN DI TASIK YANG TERDAPAT DI NEGARA BRUNEI DARUSSALAM ANI MELALUI GENG PENGAILAN SEMUA. KAMI UCAPKAN TERIMA KASIH KEPADA YANG BERKESUDIAN MENGUNJUNGI BLOGSPOT ANI.

Kepada geng pengailan semua mun kan berkongsi gambar, cerita, tulisan, pengajaran, pengalaman, trip mengail, alat-alat mengail, alat-alat penangkapan yang lain atau apa saja lah samada petua, pantang larang atau etika mengenai mengail boleh lah mengirimkan ke

Pa_damit@hotmail.com

Preciousanglers@gmail.com

8193404 (bmobile)
8773404 (dst)


I made this widget at MyFlashFetish.com.

Amber Jack

Monday 7 June 2010

Hari minggu lapas 6 Jun ah, kami turun ke Drop Off membawa c Ah Meng sama geng nya. Dalam pukul 7 lah kami tolak dari Jerudong. Mula-mula kami singgah dulu di takat cantik sebelum meneruskan ke Drop Off. pasalnya hujan turun iatah yang 2 orang atu takut sikit, sini ampir punya takat tida ada ka itu sana ujan maa pancing sini dulu laa ok. Mengail tah kami dulu di takat cantik sambil menunggu-nunggu hujan atu taduh baru tah kami naik lagi. Ah Meng saja belurih tengiri menjig dalam 6 ke 7 kilo lah tapi jig nya hilang, sekali atu lapas inda tau apa lauknya lah.

Taduh udah sikit lagi pun inda ada lagi makannya, baru tah kami ke Drop Off. Di Drop off Ah Meng inda mengail berehat ia ganya sama nunggu orang minta jamin menaikkan lauk. 3 kali Ah Meng menaikkan lauk lurih uncle nya ah. Mula-mula Amber Jack anggaran dalam 15-16 kilo lah," ini ikan paloi wo dia kuat maa lagi pun ah ini ikan murah saja maa, paloi punya ikan tapi siuk main laa". Lapas atu kerapu tiger 6-7 kilo, "wo tiger laa ini bagus punya ikan, ini ikan manyak mahal wo ini macam punya ikan tida apa laa". Iski banar bisdia udah naik kerapu tiger atu eh, tarus Ah Meng ambil gambar uncle nya sama kerapu atu. Sekali lagi lauk durian-durian atau padas-padas dalam 2 kilo lah. "Ini kali ikan apa ah, tiger laa tiger bagus punya ikan laa" sekalinya naik "wo lulian laa lulian ini pun bagus maa"
Inda banyak lah lurih kami di Drop Off atu, pasalnya kami mendulur bisdia ani mengail ada jua lah sekali sekala kami ngail atu. Pisang Emas, kurisi india, rubi, amber jack, kerapu tiger, tengiri.
Pukul 3 ptg balik tah kami dari drop off singgah lagi di takat cantik inda ada makannya. Lapas atu singgah kami lagi di takat Maharaja ada 2 buah perahu menunda tungkul banyak jua lurihnya bisdia atu inda batah-batah nunda ada makannya. Di Maharaja ani aku ganya belurih menjig berah-berahan 7.4 kilo. Lapas atu baru tah kami balik, tengiri sama berah-berahan inda lagi tegambar.

0 comments: