I made this widget at MyFlashFetish.com.

Search This Blog


ASSALAMUALAIKUM DAN SALAM SEJAHTERA. BLOGSPOT ANI DIBUAT UNTUK MENYIMPAN KENANGAN MANIS DAN PAIT MELALUI GAMBAR DAN TULISAN, UNTUK BERKONGSI PENGALAMAN, PENGETAHUAN, PEGAJARAN, TEMPAT DAN KESIUKKAN MENGAIL. IANYA JUA UNTUK MENGENALI DAN MENGENALKAN NAMA DAN JENIS LAUK DI AING MASIN DAN AING TAWAR YANG ADA DI LAUT, DI TEPI PANTAI, DI SUNGAI MAUPUN DI TASIK YANG TERDAPAT DI NEGARA BRUNEI DARUSSALAM ANI MELALUI GENG PENGAILAN SEMUA. KAMI UCAPKAN TERIMA KASIH KEPADA YANG BERKESUDIAN MENGUNJUNGI BLOGSPOT ANI.

Kepada geng pengailan semua mun kan berkongsi gambar, cerita, tulisan, pengajaran, pengalaman, trip mengail, alat-alat mengail, alat-alat penangkapan yang lain atau apa saja lah samada petua, pantang larang atau etika mengenai mengail boleh lah mengirimkan ke

Pa_damit@hotmail.com

Preciousanglers@gmail.com

8193404 (bmobile)
8773404 (dst)


I made this widget at MyFlashFetish.com.

Amber Jack (aji-aji)

Monday 28 June 2010

Hj Win sama G-Mi turun membawa orang mencatar perahu bisdurang Ameng, Azman sama Latif ke drop off, durang ani request kan menjiging saja nda bebata umpan. Dalam perjalanan kan ke drop off atu singgah dulu ke Maharaja menjig sekajap kan marm up dulu nya. Di sana Azman belurih anak aji-aji 2 ekong barat sekilo labih alat 5 minit lapas atu jig Ameng lagi kana makan " apa ikan ini manyak kuat wooo". Sekalinya naik banglus punya keraja patut tah kuat lapas atu Latif pun belurih banglus jua ada tapi ngam kan menaikkan lapas tia jua dari mulutnya.
Dalam setangah jam di sana barutah kami naik ke atas lagi menjig di takat cantik di sana tah durang belurih aji-aji atu mula-mula Azman belurih dalam berat belasan kilo inda batah atu Ameng lagi belurih aji-aji.
Senjata yang durang pakai menjig ani lagi inda alang-alang iatah inda belawanan ah aji-aji atu sekajap saja udah naik lauk ah, spool durang makai stella 20000, sama accurate twin spin kalau joran nya durang makai jigging master PE 5-8, fisherman PE 8, smith rod PE 6. Semua lauk atu di catch and release saja.
Text oleh Hj Win, terima kasih Hj Win lain kali lagi ah ok tu bro.
Siuk plang ni mengail inda jua sakit badan ni.

Tapi panas ni ah pasalnya angin atu macam nada bah.


Cemana tah keadaan aing masa bisdia di drop of f hari minggu ah.


Iatah yang kana galar macam ceramin ni keadaan aing macam ani ah.



0 comments: