I made this widget at MyFlashFetish.com.

Search This Blog


ASSALAMUALAIKUM DAN SALAM SEJAHTERA. BLOGSPOT ANI DIBUAT UNTUK MENYIMPAN KENANGAN MANIS DAN PAIT MELALUI GAMBAR DAN TULISAN, UNTUK BERKONGSI PENGALAMAN, PENGETAHUAN, PEGAJARAN, TEMPAT DAN KESIUKKAN MENGAIL. IANYA JUA UNTUK MENGENALI DAN MENGENALKAN NAMA DAN JENIS LAUK DI AING MASIN DAN AING TAWAR YANG ADA DI LAUT, DI TEPI PANTAI, DI SUNGAI MAUPUN DI TASIK YANG TERDAPAT DI NEGARA BRUNEI DARUSSALAM ANI MELALUI GENG PENGAILAN SEMUA. KAMI UCAPKAN TERIMA KASIH KEPADA YANG BERKESUDIAN MENGUNJUNGI BLOGSPOT ANI.

Kepada geng pengailan semua mun kan berkongsi gambar, cerita, tulisan, pengajaran, pengalaman, trip mengail, alat-alat mengail, alat-alat penangkapan yang lain atau apa saja lah samada petua, pantang larang atau etika mengenai mengail boleh lah mengirimkan ke

Pa_damit@hotmail.com

Preciousanglers@gmail.com

8193404 (bmobile)
8773404 (dst)


I made this widget at MyFlashFetish.com.

Berahan

Tuesday 1 June 2010

Hari minggu kami turun lagi kan menjig di lubuk biasa. Padamit, G-Mi, Irman-Kanai, Dini, Jef-Jeruju sama Fian. Dalam pukul 7mlm kami tolak dari rumah Pa-iring mengantar kami ke Jerudong udah balik makai kereta Irman-Kanai. Macam biasa singgah lagi tu membali minyak, ais, minuman, makanan sama asap-asapan lah. Kami menunggu Irman-Kanai lagi pasalnya ia ahir sikit. Sudah ia ada tarus kami menuju Maharaja masatu kira taduh lah. Sampai saja sana kami pun tarus menjig, mula-mula Fian kana tarik udah naik rupanya tungkul masa kan mengangkat ke perahu lapas tia lagi alum tah kan rezeki tu. Lapas atu ada jua lagi tariknya tapi lapas tia ganya, G-Mi menaikkan languran, udah giliran ku kana tarik atu naik eh languran 3 kilo labih. Udah naik languran atu inda tia lagi ada makannya, pindah tah kami lagi arah lain. Kesana kemari jua udah mencuba alum jua ada lagi lauk yang sudi menyambar jig kami ani.
Mencuba jua popping masa di Jasra atu, iatah ganya lingkuh ah 5 kilo labih jua. Dalam pukul 2 pagi kali baru tah ada lauk yang teliat jig ku ah, 2 3 kali mempam baru tah menggulung kuat lagi tarikkannya ani ku fikir tah bemasa bah udah ampir rupanya berahan, Syukur Alhamdulillah macam-macam udah jig kami cuba ani tah hasilnya usaha atu.
Dalam pukul 4 pagi kami atu kan mencuba di takat-takat ampir iron duke atu, tapi inda kami jadi pasalnya umbak makin kuat berangin lagi abis basah-kuyup semua. Yang duduk pun inda tatap atu bah, meliat keadaan macam atu balik tah kami tarus lah. Iatah ganya tu lurih kami berahan 1, lingkuh 3, titir 3, laroi 1 sama sulai 3 ekong.
Berah-berahan 5.1 kilo

Berahan-berahan sama languran 3 kilo labih ah.

0 comments: