I made this widget at MyFlashFetish.com.

Search This Blog


ASSALAMUALAIKUM DAN SALAM SEJAHTERA. BLOGSPOT ANI DIBUAT UNTUK MENYIMPAN KENANGAN MANIS DAN PAIT MELALUI GAMBAR DAN TULISAN, UNTUK BERKONGSI PENGALAMAN, PENGETAHUAN, PEGAJARAN, TEMPAT DAN KESIUKKAN MENGAIL. IANYA JUA UNTUK MENGENALI DAN MENGENALKAN NAMA DAN JENIS LAUK DI AING MASIN DAN AING TAWAR YANG ADA DI LAUT, DI TEPI PANTAI, DI SUNGAI MAUPUN DI TASIK YANG TERDAPAT DI NEGARA BRUNEI DARUSSALAM ANI MELALUI GENG PENGAILAN SEMUA. KAMI UCAPKAN TERIMA KASIH KEPADA YANG BERKESUDIAN MENGUNJUNGI BLOGSPOT ANI.

Kepada geng pengailan semua mun kan berkongsi gambar, cerita, tulisan, pengajaran, pengalaman, trip mengail, alat-alat mengail, alat-alat penangkapan yang lain atau apa saja lah samada petua, pantang larang atau etika mengenai mengail boleh lah mengirimkan ke

Pa_damit@hotmail.com

Preciousanglers@gmail.com

8193404 (bmobile)
8773404 (dst)


I made this widget at MyFlashFetish.com.

Tungkul

Monday 17 May 2010

Kami 4 orang G-Mi, Hj Win, Dini sama Kanai, turun di Jerudong dalam pukul 5 ptg kali, dalam perjalanan bearing trailer sebelah kiri mengalami kerusakan bainggut udah, tepaksa tah beranti ngusai dulu dikawasan lebuhraya Hutan Simpanan Berakas ah, Capt Awie sama Pa-iring datang membawakan bearing baru ah mendangani jua lah.

Dalam pukul 6.30 ptg baru tah kami sampai di Jerudong. Tarus tah saja kami ke kapal karam pasalnya keakhiran udah. Sampai sana nada makannya, lapas tu pindah kami ke Jasra masa atu umbak kuat pelahan tah ganya kami jalan ke sana. Sudah sampai, menjig saja kami, ganya inda banyak uleh kami. Malam atu banyak jua jig kami putus mungkin lingkuh lah yang mengarajakan. 2 kali jua kana ranjat inda lagi dapat dicontrol spool twin power 8000PG ah sama ocea jigger 4000p c Kanai (Irman) pun inda dapat control jua di lock abis udah dragnya masa atu, last2 putus tah jua olehnya.


Iatah ganya tungkul uleh kami ni anggaran 3 4 kg lah sekong, ada sekong atu kana cukai udah inda tau apa lauknya yang makan atu, pasalnya tungkul yang kana sambar atu anggaran 4kg bah tinggal kepala ganya lagi ngam ianya makan atu diranjatnya tarus ke bawah.


Teks sama gambar oleh Hj Win.

0 comments: