I made this widget at MyFlashFetish.com.

Search This Blog


ASSALAMUALAIKUM DAN SALAM SEJAHTERA. BLOGSPOT ANI DIBUAT UNTUK MENYIMPAN KENANGAN MANIS DAN PAIT MELALUI GAMBAR DAN TULISAN, UNTUK BERKONGSI PENGALAMAN, PENGETAHUAN, PEGAJARAN, TEMPAT DAN KESIUKKAN MENGAIL. IANYA JUA UNTUK MENGENALI DAN MENGENALKAN NAMA DAN JENIS LAUK DI AING MASIN DAN AING TAWAR YANG ADA DI LAUT, DI TEPI PANTAI, DI SUNGAI MAUPUN DI TASIK YANG TERDAPAT DI NEGARA BRUNEI DARUSSALAM ANI MELALUI GENG PENGAILAN SEMUA. KAMI UCAPKAN TERIMA KASIH KEPADA YANG BERKESUDIAN MENGUNJUNGI BLOGSPOT ANI.

Kepada geng pengailan semua mun kan berkongsi gambar, cerita, tulisan, pengajaran, pengalaman, trip mengail, alat-alat mengail, alat-alat penangkapan yang lain atau apa saja lah samada petua, pantang larang atau etika mengenai mengail boleh lah mengirimkan ke

Pa_damit@hotmail.com

Preciousanglers@gmail.com

8193404 (bmobile)
8773404 (dst)


I made this widget at MyFlashFetish.com.

Maharaja n Jasra

Saturday 1 May 2010

Kelamari petang dalam pukul 3 lalu lah kami (G-Mi (Capt), Padamit, Popperazi, Hj Win sama Jef) tolak dari Jerudong kan ke Maharaja sama Jasra. Cuaca atu sangat mengizinkan, berangin saja lah kira-kira 25km/h tapi inda berombak boleh dikatakan taduh lah tu, Alhamdulillah. Dalam perjalanan singgah kami sekajap menganjun untuk umpan hidup. Datang saja arah kapal karam di Maharaja tarus kami menjig , iatah belureh languran sama salman atu. Udah gelap sikit baru pindah ke Jasra, inda ada perahu lain kami ganya sebuah. Udah akhir sikit baru tah ada sebuah perahu datang.
Mula-mula kami datang atu siuk eh asal turun saja udah tia kana sambar alum lagi datang ke dasar bah, fikir tah languran kuat bah jua rupanya tungkul. Semua tungkul atu lureh kami menjig tu, ada jua bemasa atu lah tapi inda mau naik putus saja bah ada jua lapas. G-Mi makai krikan perambut 80Ibs pun putus jua nada peluang menarik olehnya.
Iatah lureh kami ni dimalam ah Languran, tungkul, lingkuh sama salman khan.


Orang sibuk-sibuk kan melayan tungkul ia kan menggambar tia plang bah lauk ani lagi lakat kipat-kipat, layan tah jua dulu. Ani di Jasra ni.


Ani ah kapal karam di Maharaja ni sedang menjigging.


0 comments: