I made this widget at MyFlashFetish.com.

Search This Blog


ASSALAMUALAIKUM DAN SALAM SEJAHTERA. BLOGSPOT ANI DIBUAT UNTUK MENYIMPAN KENANGAN MANIS DAN PAIT MELALUI GAMBAR DAN TULISAN, UNTUK BERKONGSI PENGALAMAN, PENGETAHUAN, PEGAJARAN, TEMPAT DAN KESIUKKAN MENGAIL. IANYA JUA UNTUK MENGENALI DAN MENGENALKAN NAMA DAN JENIS LAUK DI AING MASIN DAN AING TAWAR YANG ADA DI LAUT, DI TEPI PANTAI, DI SUNGAI MAUPUN DI TASIK YANG TERDAPAT DI NEGARA BRUNEI DARUSSALAM ANI MELALUI GENG PENGAILAN SEMUA. KAMI UCAPKAN TERIMA KASIH KEPADA YANG BERKESUDIAN MENGUNJUNGI BLOGSPOT ANI.

Kepada geng pengailan semua mun kan berkongsi gambar, cerita, tulisan, pengajaran, pengalaman, trip mengail, alat-alat mengail, alat-alat penangkapan yang lain atau apa saja lah samada petua, pantang larang atau etika mengenai mengail boleh lah mengirimkan ke

Pa_damit@hotmail.com

Preciousanglers@gmail.com

8193404 (bmobile)
8773404 (dst)


I made this widget at MyFlashFetish.com.

TUNGKUL

Thursday 6 May 2010

Malam Jumat G-mi sama Hj Win membawa C Ameng sama Chong menjig di Jasra sama ah takat-takat di Maharaja. Dari pukul 6 petang sampai 6 pagi esuknya.
Dalam pukul 7 lalu sampai di Jasra,mungkin ada pebelasan buah perahu udah ada di sana temasuk perahu bugis. Macam-macam jua lauknya lah Languran, Lingkuh, yang paling banyak Tungkul/Bakulan lah.

Iatah ganya uleh ku sama G-Mi ni 6 ekong tungkul, 3 lingkuh.

Mana inda lalai-lalai mengijas perahu ganya pasal masa atu berapatan perahunya lagipun tungkul bakumpul setampat atu ganya.


Aksi-aksi Ameng sama c Chong jigging tungkul ada jua dalam 20 ekong barat-barat 3kg, languran sekong
Hajat asal bisdurang ani kan menjig GT tapi inda ada malam atu, jadi betukar tia menjig tungkul
Ani teks asal Hj Win ni, aku tambah sikit-sikit saja. Terima kasih Hj Win lain kali buat cerita panjang-panjang ah ok, bisdia makai spool apa, joran, braided, jig, popper nya apa atu lah.

Kalau ada gambar-gambar dari bisdia C Chong sama C Ameng, ada ku poskan lagi tu ok. Yang ani lureh Hj Win menggambar ganya ni.





0 comments: