I made this widget at MyFlashFetish.com.

Search This Blog


ASSALAMUALAIKUM DAN SALAM SEJAHTERA. BLOGSPOT ANI DIBUAT UNTUK MENYIMPAN KENANGAN MANIS DAN PAIT MELALUI GAMBAR DAN TULISAN, UNTUK BERKONGSI PENGALAMAN, PENGETAHUAN, PEGAJARAN, TEMPAT DAN KESIUKKAN MENGAIL. IANYA JUA UNTUK MENGENALI DAN MENGENALKAN NAMA DAN JENIS LAUK DI AING MASIN DAN AING TAWAR YANG ADA DI LAUT, DI TEPI PANTAI, DI SUNGAI MAUPUN DI TASIK YANG TERDAPAT DI NEGARA BRUNEI DARUSSALAM ANI MELALUI GENG PENGAILAN SEMUA. KAMI UCAPKAN TERIMA KASIH KEPADA YANG BERKESUDIAN MENGUNJUNGI BLOGSPOT ANI.

Kepada geng pengailan semua mun kan berkongsi gambar, cerita, tulisan, pengajaran, pengalaman, trip mengail, alat-alat mengail, alat-alat penangkapan yang lain atau apa saja lah samada petua, pantang larang atau etika mengenai mengail boleh lah mengirimkan ke

Pa_damit@hotmail.com

Preciousanglers@gmail.com

8193404 (bmobile)
8773404 (dst)


I made this widget at MyFlashFetish.com.

BERAHAN

Wednesday 19 May 2010

Ani tah ganya lurih bisdia ngail di laut Jerudong, makai umpan boneless basong2 ah. Dari hari jumat pukul 10 mlm sampai esuknya pukul 5 pagi. Pa-iring sama Capt. Precious ganya bedua. Walaupun ombak kuat tapi bisdia tunggui jua pasalnya ada makannya atu bah, atu pun kehabisan umpan udah mun alum habis umpan menunggu sampai kesiang pakah eh. Macam kan mabuk jua rasanya, biasa makai perahu 23kaki malam atu makai yang 19 kaki ganya iatah kuat jua goyangnya tu perahu ah. SMS lagi bisdorang G-Mi kan minta antati umpan lah kononnya ni. Malam atu bisdia mengail di sekitar Jasra sama Maharaja, udah di Iron Duke baru tah menerima SMS ah, dui balik udah Pa-iring sama Capt. Precious.
Batah-batah menunggu nada reply dari G-Mi balik lah jawapannya tu, sayang eh masa biasdia kehabisan umpan atu lakat lagi makan bah. Mana jua ulah inda lagi ada umpan, mun kan majal jua karat tia saja berahan atu buatkan umpan hahaha. Syukur Alhamdulillah kira belurih jua udah tu, lain kali lagi mencuba, jangan lupa bawa kediaku ah ok.



0 comments: