I made this widget at MyFlashFetish.com.

Search This Blog


ASSALAMUALAIKUM DAN SALAM SEJAHTERA. BLOGSPOT ANI DIBUAT UNTUK MENYIMPAN KENANGAN MANIS DAN PAIT MELALUI GAMBAR DAN TULISAN, UNTUK BERKONGSI PENGALAMAN, PENGETAHUAN, PEGAJARAN, TEMPAT DAN KESIUKKAN MENGAIL. IANYA JUA UNTUK MENGENALI DAN MENGENALKAN NAMA DAN JENIS LAUK DI AING MASIN DAN AING TAWAR YANG ADA DI LAUT, DI TEPI PANTAI, DI SUNGAI MAUPUN DI TASIK YANG TERDAPAT DI NEGARA BRUNEI DARUSSALAM ANI MELALUI GENG PENGAILAN SEMUA. KAMI UCAPKAN TERIMA KASIH KEPADA YANG BERKESUDIAN MENGUNJUNGI BLOGSPOT ANI.

Kepada geng pengailan semua mun kan berkongsi gambar, cerita, tulisan, pengajaran, pengalaman, trip mengail, alat-alat mengail, alat-alat penangkapan yang lain atau apa saja lah samada petua, pantang larang atau etika mengenai mengail boleh lah mengirimkan ke

Pa_damit@hotmail.com

Preciousanglers@gmail.com

8193404 (bmobile)
8773404 (dst)


I made this widget at MyFlashFetish.com.

Jigging n popping

Friday 22 July 2011

Dimalam kami 5 orang PAdamit, G-Mi, Hj Win, Jef sama Roslan turun untuk jigging sama popping lah. Cuaca malam atu sangat-sangat mengizinkan, melihat keadaan aing yang tenang atu G-Mi pun terus memecut laju, separuh perjalanan Hj Win mengganti untuk memandu perahu, inda sampai 1 jam kami pun tiba di tempat yang dihajati. Tanpa berlengah lagi kami terus beraksi, languran yang pertama dinaikan dengan popping. Selepas atu merancap bah makannya languran ah asal turun saja jig atu makan. Bukan saja languran dapat dinaikan tetapi berahan, lingkuh, tungkul, bemasa, bulan-bulan, laroi sama tengiri pun dapat dinaikan. Alhamdulillah kami dimurahkan rezeki malam atu.
Malam atu popping kurang mendapat sambutan 2 ekong ganya, sekong languran tangkapan pertama sama sekong lagi bemasa tangkapan terakhir. Jigging yang paling memberangsangkan malam atu. Baru saja menaikan sekong inda lagi berehat tarus saja menurunkan jig semula, memandangkan languran sedang rakus memakan jig. Walaupun banyak belurih tapi banyak jua jig yang terkorban kana cukai oleh lingkuh hahaha, ada jua 2 3 buting jig tiap seorang.
Dalam Perjalanan balik cuaca mula berubah beombak disebabkan oleh angin yang bertiup dari darat, kilat memancar dari sebelah Tutong. Alhamdulillah kira-kira pukul 4 pagi kami pun sampai di Pantai Jerudong.

0 comments: