I made this widget at MyFlashFetish.com.

Search This Blog


ASSALAMUALAIKUM DAN SALAM SEJAHTERA. BLOGSPOT ANI DIBUAT UNTUK MENYIMPAN KENANGAN MANIS DAN PAIT MELALUI GAMBAR DAN TULISAN, UNTUK BERKONGSI PENGALAMAN, PENGETAHUAN, PEGAJARAN, TEMPAT DAN KESIUKKAN MENGAIL. IANYA JUA UNTUK MENGENALI DAN MENGENALKAN NAMA DAN JENIS LAUK DI AING MASIN DAN AING TAWAR YANG ADA DI LAUT, DI TEPI PANTAI, DI SUNGAI MAUPUN DI TASIK YANG TERDAPAT DI NEGARA BRUNEI DARUSSALAM ANI MELALUI GENG PENGAILAN SEMUA. KAMI UCAPKAN TERIMA KASIH KEPADA YANG BERKESUDIAN MENGUNJUNGI BLOGSPOT ANI.

Kepada geng pengailan semua mun kan berkongsi gambar, cerita, tulisan, pengajaran, pengalaman, trip mengail, alat-alat mengail, alat-alat penangkapan yang lain atau apa saja lah samada petua, pantang larang atau etika mengenai mengail boleh lah mengirimkan ke

Pa_damit@hotmail.com

Preciousanglers@gmail.com

8193404 (bmobile)
8773404 (dst)


I made this widget at MyFlashFetish.com.

Tengiri

Monday 26 July 2010

Hari Sabtu 24 Julai ah G-Mi sama Hj Win membawa orang mencatar Precious Boat untuk menjig iaitu Languran (Azman) sama adiknya Kamal. Ahir plang turun pasalnya keadaan laut bergelora, buat-buat menunggu di Pantai Jerudong atu kejumpahan tah jua geng yang lain. Camana ni teruskan kah inda, boleh plang jua ni ganya tepaksa tah kitani bakonboi ni, ok iatah baiknya tu. Ganya inda tah jadi ke drop off tu ah. Bakonboi tah bisdia 4 buah perahu semuanya menuju Maharaja sama Jasra.
Kamal belurih menjig languran arah kapal karam di Maharaja.


Kamal belurih 2 ekong tengiri, Hj Win sekong sama Azman 2 ekong.


G-Mi mengaitkan languran lurih kamal menjig ah.



Kamal sedang melayan languran

Tengiri 5 ekong sama languran sekong iatah ganya lurih bisdia tu, jigging semua. Tapi sayangnya lauk bisdia ani inda lagi tetimbang, kelupahan membawa daching nya. Di rumah pun lupa tia jua bagas belalah menaikkan perahu ah aing tuhur basar bah iatah payah tu, mana lagi ombak.

0 comments: