I made this widget at MyFlashFetish.com.

Search This Blog


ASSALAMUALAIKUM DAN SALAM SEJAHTERA. BLOGSPOT ANI DIBUAT UNTUK MENYIMPAN KENANGAN MANIS DAN PAIT MELALUI GAMBAR DAN TULISAN, UNTUK BERKONGSI PENGALAMAN, PENGETAHUAN, PEGAJARAN, TEMPAT DAN KESIUKKAN MENGAIL. IANYA JUA UNTUK MENGENALI DAN MENGENALKAN NAMA DAN JENIS LAUK DI AING MASIN DAN AING TAWAR YANG ADA DI LAUT, DI TEPI PANTAI, DI SUNGAI MAUPUN DI TASIK YANG TERDAPAT DI NEGARA BRUNEI DARUSSALAM ANI MELALUI GENG PENGAILAN SEMUA. KAMI UCAPKAN TERIMA KASIH KEPADA YANG BERKESUDIAN MENGUNJUNGI BLOGSPOT ANI.

Kepada geng pengailan semua mun kan berkongsi gambar, cerita, tulisan, pengajaran, pengalaman, trip mengail, alat-alat mengail, alat-alat penangkapan yang lain atau apa saja lah samada petua, pantang larang atau etika mengenai mengail boleh lah mengirimkan ke

Pa_damit@hotmail.com

Preciousanglers@gmail.com

8193404 (bmobile)
8773404 (dst)


I made this widget at MyFlashFetish.com.

Drop Off

Monday 22 March 2010

Kelamari Precious Anglers ke Drop Off konboi 2 buah sama geng jua orang lama Halim sama anak buah nya dalam pukul 6 kami tolak dari Jerudong. Mula-mula kami aga di Takat Cantik menjig saja belurih makai umpan ada jua kerapu bedamitan ah. Di sini aku belurih menjig aji-aji (king fish) 5.5kg sekong lagi putus, Hj Win belurih sekong aji-aji yang mega ah sama 3 ekong tungkul atau bakulan 3.2kg sekong. Geng kami atu ada jua menaikkan kerapu lah ketumbang udah 3 tu hahaha.
Tempat yang kedua kami aga Drop Off kira-kira 18km lagi ke atas dari Takat Cantik ani. Di Drop Off kami banyak menaikkan kurisi India, pisang emas sama kurisi Brunei. Geng kami atu ada sikit masalah, tali sauh kusut tia, sauh inda ngam tia akhirnya beikat tia ganya ah perahu kami ah. Udah atu menyangkut tia lagi kailnya ah enjin. Baru tah kan siuk mengail nya eh cubaan jua banar eh macam sorang ganya bah.
Dalam pukul 3.30 balik tah kami dari Drop Off, singgah lagi di Takat Cantik nada belauk abis betempiaran kali lah lepas kami menaikkan yang mega ah, Hj Win ganya menaikkan tungkul sekong 3.2kg. Dari sana kami singgah lagi di Maharaja, G-Mi menjig menaikkan Berahan 5.5 kg. Dalam pukul 7mlm kami sampai Jerudong aing lagi tuhur iatah payah menaikkan perahu ni. Tepaksa di tarik dulu perahu atu pakai tali sampai ke pasir baru tah menaikkan ke trela.
Hj Win, Padamit, Awi (captain), G-Mi


Kurisi India, kurusi Brunei, pisang emas bawa belayar




Alhamdulillah rezeki, batah udah inda ke Drop Off, baik jua bedangan mun inda alum jua tau sampai tu. Mula-mula geng ani kan ke Magpie inda jadi, pasalnya kami bawa bekonboi ke Maharaja. Inda luan belauk, tanya geng ke Drop Off tani cana, bah ok eh. Ikut ramalan cuaca udah ahir taduh sikitnya, bukannya makin taduh makin basar ada plang alun ah.

2 comments:

Tengkolok Hitam said...

lumayan tangkapan kali nih...rezeki2...

Padamit said...

Syukur Alhamdulillah rezeki. hari minggu ani lagi ksana insya allah