I made this widget at MyFlashFetish.com.

Search This Blog


ASSALAMUALAIKUM DAN SALAM SEJAHTERA. BLOGSPOT ANI DIBUAT UNTUK MENYIMPAN KENANGAN MANIS DAN PAIT MELALUI GAMBAR DAN TULISAN, UNTUK BERKONGSI PENGALAMAN, PENGETAHUAN, PEGAJARAN, TEMPAT DAN KESIUKKAN MENGAIL. IANYA JUA UNTUK MENGENALI DAN MENGENALKAN NAMA DAN JENIS LAUK DI AING MASIN DAN AING TAWAR YANG ADA DI LAUT, DI TEPI PANTAI, DI SUNGAI MAUPUN DI TASIK YANG TERDAPAT DI NEGARA BRUNEI DARUSSALAM ANI MELALUI GENG PENGAILAN SEMUA. KAMI UCAPKAN TERIMA KASIH KEPADA YANG BERKESUDIAN MENGUNJUNGI BLOGSPOT ANI.

Kepada geng pengailan semua mun kan berkongsi gambar, cerita, tulisan, pengajaran, pengalaman, trip mengail, alat-alat mengail, alat-alat penangkapan yang lain atau apa saja lah samada petua, pantang larang atau etika mengenai mengail boleh lah mengirimkan ke

Pa_damit@hotmail.com

Preciousanglers@gmail.com

8193404 (bmobile)
8773404 (dst)


I made this widget at MyFlashFetish.com.

umpak

Tuesday 17 May 2011

Kelamari aku sama Chob turun dalam pukul 5 atu lah. Mula-mula mengambil pumpun kami dulu di Pulau Muara Besar ah. Bukan kami saja lah yang menumbak pumpun atu ada jua beberapa buah perahu lain lagi yang datang lebih awal dari kami. Belum lagi banyak luih kami memumpun atu hujan tia iatah inda sampat mengambil uwak-uwak. Betaduh tah kami di bawah Pelabuhan ah rupa ada jua udah orang betaduh. Cukup bah angin kuat ombak besar hujan labat alhamdulillah baik jua inda batah. Dalam pukul 7 baru tah PA-iring ikut atu pun barai-barai jua lakat berangin tapi inda lagi beombak lah. Kesana kemari jua mencuba lah tiap 1 tempat kami aga atu ada jua naiknya, lau batah nada makan pindah lagi. Ada 1 tempat atu sampai 4 buah perahu bah mengail ah bisdia pun belurih umpak jua. Yang 1 tempat ani masa aing surut tia plang makannya tagap lagi tu sampai 2kg sekong.


14 ekong semuanya umpak ah


Yang ani 2.2kg ni

0 comments: