I made this widget at MyFlashFetish.com.

Search This Blog

ASSALAMUALAIKUM DAN SALAM SEJAHTERA. BLOGSPOT ANI DIBUAT UNTUK MENYIMPAN KENANGAN MANIS DAN PAIT MELALUI GAMBAR DAN TULISAN, UNTUK BERKONGSI PENGALAMAN, PENGETAHUAN, PEGAJARAN, TEMPAT DAN KESIUKKAN MENGAIL. IANYA JUA UNTUK MENGENALI DAN MENGENALKAN NAMA DAN JENIS LAUK DI AING MASIN DAN AING TAWAR YANG ADA DI LAUT, DI TEPI PANTAI, DI SUNGAI MAUPUN DI TASIK YANG TERDAPAT DI NEGARA BRUNEI DARUSSALAM ANI MELALUI GENG PENGAILAN SEMUA. KAMI UCAPKAN TERIMA KASIH KEPADA YANG BERKESUDIAN MENGUNJUNGI BLOGSPOT ANI.

Kepada geng pengailan semua mun kan berkongsi gambar, cerita, tulisan, pengajaran, pengalaman, trip mengail, alat-alat mengail, alat-alat penangkapan yang lain atau apa saja lah samada petua, pantang larang atau etika mengenai mengail boleh lah mengirimkan ke

Pa_damit@hotmail.com

Preciousanglers@gmail.com

8193404 (bmobile)
8773404 (dst)

I made this widget at MyFlashFetish.com.

Fishing in Mornington, Melbourne, Australia

Wednesday 20 October 2010

By : Capt. Precious
Pada Sabtu 2 September 2010, jam 8.30 pagi saya sampai di Melbourne Airport, Australia. Kemudian terus menuju ke Mornington dan bermalam di sana. Tengahari hari berikutnya terus menuju ke Pangkalan Kapal Pancing yang kami booking atu mula bertolak pada pukul 1 petang dan habis pukul 5 petang. Apabila sampai sana banyak pemancing-pemancing sedang sibuk menurunkan perahu kan ke laut.

Di bawah ani iatah kapal yang kami pakai ni, nama company nya RELAX GO FISHING.

Hari atu 18 orang semuanya yang ikut charter kapal atu campur seorang skippernya (Capt. Jack) dan seorang Deckhand (Joe, bini-bini). Peralatan memancing disediakan, sebatang joran dan umpan (tamban, sotong dan macam-macam lagi lah). Di bawah ani tah gambar-gambar kami di kapal atu semasa memancing. Kami 4 orang, Capt. Precious dan isteri, Valentina (adi biniku) dan Jeremy (boyfriendnya).

Kapal ani 2 steeringnya dan dua dua boleh pakai.

Hana (isteri Capt. Precious), Valentina (adik ipar) dan Jeremy.

Capt. Precious bersama Capt. Jack dan Joe (deckhand)

Taduh hari atu, cuaca dalam 15 degree celsius lah

Adi biniku dengan lauk ulihnya Flathead macam pahat-pahat

Ani pemenang trip kami hari atu, 5 ekong kali ulihnya.. baru pernah memancing lagi tu.. kena bagi hadiah (plague) daripada Capt. Jack.

Iatah ganya ulih kami ni flathead 2 ekong.. yang bedamitan banyak plang tapi dilepaskan balik saiz nya inda cukup besar berpandukan peraturan memancing.

Perjalanan balik ke darat.

Sedang asyik memancing, punya lah taduh aying atu iatah namanya macam ceramin tu.
Trip kami memancing atu hanya selama 4 jam dengan bayaran AUD45 seorang. Dalam masa mengail atu ada BBQ jua, dikapal ah.. iatah kali namanya 'relax go fishing'. Banyak jua perahu-perahu kecil yang memancing dakat kapal kami atu.. inda jauh dari pantai jua kami atu maybe around 2-3 km saja dari pantai. Secara keseluruhan inda berapa belurih masa atu.. Capt. Jack memberitahu jua awal November ani barutah musim snapper nya.. anyway, walaupun inda berapa belurih, pengalaman memancing di sana atu merupakan kenangan manis dan memang tidak akan dapat dilupakan... mungkin akan datang lagi ke sana, kali ani kan mencuba GT & kingfish di sana.