I made this widget at MyFlashFetish.com.

Search This Blog


ASSALAMUALAIKUM DAN SALAM SEJAHTERA. BLOGSPOT ANI DIBUAT UNTUK MENYIMPAN KENANGAN MANIS DAN PAIT MELALUI GAMBAR DAN TULISAN, UNTUK BERKONGSI PENGALAMAN, PENGETAHUAN, PEGAJARAN, TEMPAT DAN KESIUKKAN MENGAIL. IANYA JUA UNTUK MENGENALI DAN MENGENALKAN NAMA DAN JENIS LAUK DI AING MASIN DAN AING TAWAR YANG ADA DI LAUT, DI TEPI PANTAI, DI SUNGAI MAUPUN DI TASIK YANG TERDAPAT DI NEGARA BRUNEI DARUSSALAM ANI MELALUI GENG PENGAILAN SEMUA. KAMI UCAPKAN TERIMA KASIH KEPADA YANG BERKESUDIAN MENGUNJUNGI BLOGSPOT ANI.

Kepada geng pengailan semua mun kan berkongsi gambar, cerita, tulisan, pengajaran, pengalaman, trip mengail, alat-alat mengail, alat-alat penangkapan yang lain atau apa saja lah samada petua, pantang larang atau etika mengenai mengail boleh lah mengirimkan ke

Pa_damit@hotmail.com

Preciousanglers@gmail.com

8193404 (bmobile)
8773404 (dst)


I made this widget at MyFlashFetish.com.

Berahan

Wednesday 27 October 2010

by : Chob aka Pendekar Laut
Lurih di malam. Akhir ku turun di malam ah pasalnya arah panggilan orang betahlil. Dalam pukul 12 lalu baru jua menurunkan perahu di Pantai Serasa. Labuhan pertama di kawasan aluh Pelabuhan Muara, naik 2 ekong saja langisi atu basar tapak tangan ah. Lapas atu inda tia berarus iatah inda lagi ada makannya. Menunggu tah kami aing menjulung surut, belabuh kami di kawasan karang-karangan di Pulau Muara Besar ah. Sandi makannya, walaupun inda sampai sekilo sekong tapi inda duduk olehnya.
Berahan, lapih, kerapu, langisi

Terima kasih Chob mengongsikan hasil tangkapan ah, siuk jua tu ah inda batah-batah tu eh makannya ah sampai inda lagi teduduk atu bah, apa umpan kamu Chob?. Lain kali boleh join kah kan merasa cacah bangkit atu bah.

0 comments: