I made this widget at MyFlashFetish.com.

Search This Blog


ASSALAMUALAIKUM DAN SALAM SEJAHTERA. BLOGSPOT ANI DIBUAT UNTUK MENYIMPAN KENANGAN MANIS DAN PAIT MELALUI GAMBAR DAN TULISAN, UNTUK BERKONGSI PENGALAMAN, PENGETAHUAN, PEGAJARAN, TEMPAT DAN KESIUKKAN MENGAIL. IANYA JUA UNTUK MENGENALI DAN MENGENALKAN NAMA DAN JENIS LAUK DI AING MASIN DAN AING TAWAR YANG ADA DI LAUT, DI TEPI PANTAI, DI SUNGAI MAUPUN DI TASIK YANG TERDAPAT DI NEGARA BRUNEI DARUSSALAM ANI MELALUI GENG PENGAILAN SEMUA. KAMI UCAPKAN TERIMA KASIH KEPADA YANG BERKESUDIAN MENGUNJUNGI BLOGSPOT ANI.

Kepada geng pengailan semua mun kan berkongsi gambar, cerita, tulisan, pengajaran, pengalaman, trip mengail, alat-alat mengail, alat-alat penangkapan yang lain atau apa saja lah samada petua, pantang larang atau etika mengenai mengail boleh lah mengirimkan ke

Pa_damit@hotmail.com

Preciousanglers@gmail.com

8193404 (bmobile)
8773404 (dst)


I made this widget at MyFlashFetish.com.

Biasanya tiap bulan puasa mesti ada kami sungkai n sahur di laut ani kan abis udah puasa baru tah sampai hajat. Malam minggu 12hb kami (Capt. Precious, Padamit, Popperazi, Jimi n Dini) turun di Jerudong dalam pukul 5 lalu lah, membali penyungkaian dulu di jerudong ah sekali nya udah di perahu macam orang kan piknik banyak bah minuman sama makanan ah. Dalam perjalanan menuju ke tempat yang di hajati atu iatah kami beranti sekajap kan basungkai tapi Padamit, Jimi n Dini saja makan, popperazi sama Capt. Precious alum makan minum saja dulu nya karang bisdia makan nya. Cuaca malam atu berangin lah jua tapi inda jua luan baombak lah dapat jua kali 45km/jam kelajuan perahu udah kan tangah malam baru tah kurang sikit angin ah. macam2 udah kami cuba ngail dasar umpan boneless basong2, popping, jigging ngail timbul bepelampong inda berapa makan lauk malam atu kurang memberangsangkan lah. Dalam pukul 3 lalu kami balik dari sana Jimi captain nya sampai di jerudong sampat jua lagi sahur sama begambar2 lauk yang kami luih ah. Jimi inda lagi tegambar kalat hantap udah matanya nunggu ia ganya dalam mantuka.

0 comments: