I made this widget at MyFlashFetish.com.

Search This Blog


ASSALAMUALAIKUM DAN SALAM SEJAHTERA. BLOGSPOT ANI DIBUAT UNTUK MENYIMPAN KENANGAN MANIS DAN PAIT MELALUI GAMBAR DAN TULISAN, UNTUK BERKONGSI PENGALAMAN, PENGETAHUAN, PEGAJARAN, TEMPAT DAN KESIUKKAN MENGAIL. IANYA JUA UNTUK MENGENALI DAN MENGENALKAN NAMA DAN JENIS LAUK DI AING MASIN DAN AING TAWAR YANG ADA DI LAUT, DI TEPI PANTAI, DI SUNGAI MAUPUN DI TASIK YANG TERDAPAT DI NEGARA BRUNEI DARUSSALAM ANI MELALUI GENG PENGAILAN SEMUA. KAMI UCAPKAN TERIMA KASIH KEPADA YANG BERKESUDIAN MENGUNJUNGI BLOGSPOT ANI.

Kepada geng pengailan semua mun kan berkongsi gambar, cerita, tulisan, pengajaran, pengalaman, trip mengail, alat-alat mengail, alat-alat penangkapan yang lain atau apa saja lah samada petua, pantang larang atau etika mengenai mengail boleh lah mengirimkan ke

Pa_damit@hotmail.com

Preciousanglers@gmail.com

8193404 (bmobile)
8773404 (dst)


I made this widget at MyFlashFetish.com.

berahan, languran sama lingkuh

Monday 23 January 2012

Trip Jigging Malam

Malam minggu kami turun berempat G-Mi, G Win, Jef n Kamal.Betulak pukul 6 ptg daru Jerudon dan memang taget atu kan menjig saja nada umpan basong-basong di bawa. Malam atu cuaca dan umbak udah bagus tapi sayang inda bearus. Memandangkan inda bearus atu jig 100-150 gram saja kami gunakan. Disebabkan nada arus atu lauk kurang aktif dan riak languran sama bemasa nada keliatan hanya ikan lumba-lumba yang banyak keliatan mengejar lauk terbang. Dalam semalaman beunjar sana sini iath ganya ni uleh kami menjig sampai kesubuh.


Hasil Jef di Maharja berahan mega uleh menjig untuk pembukaan tahun 2012.
Berahan 4.7kg sama 2.2kg
(pst - pakai baju kuning mun kan mau belurih berahan hehehe...)


0 comments: