I made this widget at MyFlashFetish.com.

Search This Blog


ASSALAMUALAIKUM DAN SALAM SEJAHTERA. BLOGSPOT ANI DIBUAT UNTUK MENYIMPAN KENANGAN MANIS DAN PAIT MELALUI GAMBAR DAN TULISAN, UNTUK BERKONGSI PENGALAMAN, PENGETAHUAN, PEGAJARAN, TEMPAT DAN KESIUKKAN MENGAIL. IANYA JUA UNTUK MENGENALI DAN MENGENALKAN NAMA DAN JENIS LAUK DI AING MASIN DAN AING TAWAR YANG ADA DI LAUT, DI TEPI PANTAI, DI SUNGAI MAUPUN DI TASIK YANG TERDAPAT DI NEGARA BRUNEI DARUSSALAM ANI MELALUI GENG PENGAILAN SEMUA. KAMI UCAPKAN TERIMA KASIH KEPADA YANG BERKESUDIAN MENGUNJUNGI BLOGSPOT ANI.

Kepada geng pengailan semua mun kan berkongsi gambar, cerita, tulisan, pengajaran, pengalaman, trip mengail, alat-alat mengail, alat-alat penangkapan yang lain atau apa saja lah samada petua, pantang larang atau etika mengenai mengail boleh lah mengirimkan ke

Pa_damit@hotmail.com

Preciousanglers@gmail.com

8193404 (bmobile)
8773404 (dst)


I made this widget at MyFlashFetish.com.

TUNGKUL

Monday 12 October 2009

Kelamari kami turun di jerudong aku, Jimi, Fian sama Hj Win 1st time ikut precious anglers, awal2 nganjun dulu lah untuk umpan payah kan belurih 2 3 ekong ganya. Mula2 kami ngail di iron duke ada jua makannya tapi inda mau dapat lauk badamitan kali bah. Lapas atu mencuba kami ah bagas maharaja inda kami batah ngail pasalnya kuat hantap arus atu nada jua makannya, kami tah plang yang makan (lunch) hehehe. Lapas makan mencuba kami lagi ah takat timbul ada jua makannya lauk putih sama languran.



Fian 1st time balurih languran ada jua kali 2 kg makai krikan umpan boneless sulai, sakit tia jua tangannya Jimi tah lagi menarikkan.


Iatah ganya ni lurih kami ah tungkul 20 ekong, lauk putih 2, languran 1, lauk damit2 banyak plang tu macam kerapu, kurisi, sulit merah, pisang2. Hj Win 2 kali putus ia menjigging sekali lapas, inda ia puas hati nya kan mencuba ia lagi lain kali mun ada peluang nya. Sabar saja bro hj win lain kali pakai tia awal2 twin power atu inda menyasal.


Hj Win, Padamit, Jimi n Fian


Syukur tah jua lah walaupun inda banyak tapi inda jua balik kosong. Alhamdulillah

0 comments: