I made this widget at MyFlashFetish.com.

Search This Blog


ASSALAMUALAIKUM DAN SALAM SEJAHTERA. BLOGSPOT ANI DIBUAT UNTUK MENYIMPAN KENANGAN MANIS DAN PAIT MELALUI GAMBAR DAN TULISAN, UNTUK BERKONGSI PENGALAMAN, PENGETAHUAN, PEGAJARAN, TEMPAT DAN KESIUKKAN MENGAIL. IANYA JUA UNTUK MENGENALI DAN MENGENALKAN NAMA DAN JENIS LAUK DI AING MASIN DAN AING TAWAR YANG ADA DI LAUT, DI TEPI PANTAI, DI SUNGAI MAUPUN DI TASIK YANG TERDAPAT DI NEGARA BRUNEI DARUSSALAM ANI MELALUI GENG PENGAILAN SEMUA. KAMI UCAPKAN TERIMA KASIH KEPADA YANG BERKESUDIAN MENGUNJUNGI BLOGSPOT ANI.

Kepada geng pengailan semua mun kan berkongsi gambar, cerita, tulisan, pengajaran, pengalaman, trip mengail, alat-alat mengail, alat-alat penangkapan yang lain atau apa saja lah samada petua, pantang larang atau etika mengenai mengail boleh lah mengirimkan ke

Pa_damit@hotmail.com

Preciousanglers@gmail.com

8193404 (bmobile)
8773404 (dst)


I made this widget at MyFlashFetish.com.

Trip bersama Berkat 7

Saturday 1 January 2011

Iatah rezeki kami ni di hujung tahun 2010 ni Syukur Alhamdulillah. Capt. Precious (CP Awie) sama kediaku ikut menumpang arah perahu BERKAT 7 Popperazi sama Sapai. Kami turun di Danau, mula-mula menganjun dulu untuk umpan hidup mana tau kan mengail tengiri. Kesana kemari jua udah mengunjar banyak jua takat kami cuba inda berapa lauk atu mau makan. Sekalinya makan 2 3 ekong ganya lapas atu batah tah menunggu tu, tepaksa tah lagi mencari takat lain. Tungkul atu banyak plang ia betimbulan bemain tambi ia bah, tapi sekong 2 ekong ganya makannya. Kami plang yang tambi olehnya payah-payahan menguyung. Mencuba kami menjig ada plang makan tapi putus tia ganya, ada yang putus arah tangsi abis sama jig, ada yang putus tali jig. Popping kami jua lagi tah nada lauk sudi menyambar popper.
Diantara lauk yang kami dapat pelapahan, tungkul, anduping lausu, kerapu, lantaran, ayam laut, sulit,kepayang2. Terima kasih BERKAT 7 lain kali kalau ada ruang sama peluang bunyi-bunyi saja Insya Allah kami kan ikut lagi. Alhamdulillah rezeki penutup tahun 2010.

0 comments: