I made this widget at MyFlashFetish.com.

Search This Blog


ASSALAMUALAIKUM DAN SALAM SEJAHTERA. BLOGSPOT ANI DIBUAT UNTUK MENYIMPAN KENANGAN MANIS DAN PAIT MELALUI GAMBAR DAN TULISAN, UNTUK BERKONGSI PENGALAMAN, PENGETAHUAN, PEGAJARAN, TEMPAT DAN KESIUKKAN MENGAIL. IANYA JUA UNTUK MENGENALI DAN MENGENALKAN NAMA DAN JENIS LAUK DI AING MASIN DAN AING TAWAR YANG ADA DI LAUT, DI TEPI PANTAI, DI SUNGAI MAUPUN DI TASIK YANG TERDAPAT DI NEGARA BRUNEI DARUSSALAM ANI MELALUI GENG PENGAILAN SEMUA. KAMI UCAPKAN TERIMA KASIH KEPADA YANG BERKESUDIAN MENGUNJUNGI BLOGSPOT ANI.

Kepada geng pengailan semua mun kan berkongsi gambar, cerita, tulisan, pengajaran, pengalaman, trip mengail, alat-alat mengail, alat-alat penangkapan yang lain atau apa saja lah samada petua, pantang larang atau etika mengenai mengail boleh lah mengirimkan ke

Pa_damit@hotmail.com

Preciousanglers@gmail.com

8193404 (bmobile)
8773404 (dst)


I made this widget at MyFlashFetish.com.

Tengiri

Monday 15 November 2010

Hari minggu kami Pa-iring, PAdamit, Hj Win sama iparnya Jimmey turun kelaut alum tau kan kemana. Malam minggu atu ada jua yang turun, bisdia balik pagi lapas atu kami lagi menyambung. Mula-mula kami mencari umpan hidup dulu, menganjun tah kami kesana kemari banyak jua udah tempat biasa menganjun di aga, tapi inda jua ada lauk kan dibuatkan umpan, yang ada ganya pisang-pisang. Udah sebalah patang baru tah ada basong-basong atu, iatah tarus dibuatkan umpan ah. Sekong ganya naiknya tengiri ah atu pun damit dalam sekilo labih pakah ganya.
Tengiri ani aku belurih makai krikan ganya ni.

2 comments:

jimmy said...

tq bro, pegalaman pertama k laut yng menarek, jgn jara

Padamit said...

ok tu bro no problem, bnyak lg kn d plajari tu. mun ada kmuskilan atu tanyakan saja tia nada karit ilmu ni kami ani ok. apa plang kan jara, kmu yg jangan jara ah. lau kan ikut lg bunyi2 saja mun ada ruang n pluang dpt jua mbawa lg tu insya allah. napa inda buat ah shout mix saja.