I made this widget at MyFlashFetish.com.

Search This Blog


ASSALAMUALAIKUM DAN SALAM SEJAHTERA. BLOGSPOT ANI DIBUAT UNTUK MENYIMPAN KENANGAN MANIS DAN PAIT MELALUI GAMBAR DAN TULISAN, UNTUK BERKONGSI PENGALAMAN, PENGETAHUAN, PEGAJARAN, TEMPAT DAN KESIUKKAN MENGAIL. IANYA JUA UNTUK MENGENALI DAN MENGENALKAN NAMA DAN JENIS LAUK DI AING MASIN DAN AING TAWAR YANG ADA DI LAUT, DI TEPI PANTAI, DI SUNGAI MAUPUN DI TASIK YANG TERDAPAT DI NEGARA BRUNEI DARUSSALAM ANI MELALUI GENG PENGAILAN SEMUA. KAMI UCAPKAN TERIMA KASIH KEPADA YANG BERKESUDIAN MENGUNJUNGI BLOGSPOT ANI.

Kepada geng pengailan semua mun kan berkongsi gambar, cerita, tulisan, pengajaran, pengalaman, trip mengail, alat-alat mengail, alat-alat penangkapan yang lain atau apa saja lah samada petua, pantang larang atau etika mengenai mengail boleh lah mengirimkan ke

Pa_damit@hotmail.com

Preciousanglers@gmail.com

8193404 (bmobile)
8773404 (dst)


I made this widget at MyFlashFetish.com.

Selamat Hari Guru

Saturday 24 September 2011


SELAMAT HARI GURU
Diucapkan kepada ahli-ahli PA yang menjadi guru atu.

Selamat hari guru jua kepada guru-guru yang mengajar mengail atu hahaha.

Cinta Laut Pertama

Friday 23 September 2011




Tahniah buat Gunawan kerana beroleh seekor ikan bekalang yang beratnya hampir 4kg. Inilah ikan pertama beliau memancing di laut dan inilah ikan pertama juga beliau tangkap dan juga ikan terbesarnya. Alhamdulillah, Precious anglers berjaya menyumbangkan kenangan manis buat beliau dan kami juga turut gembira. Kegembiraan beliau ketika itu mengenangkan kenangan pertama kami dulu juga.


Rakan Gunawa, Keong, juga berjaya mendaratkan seekor bekalang juga yang beratnya hampir 5kg.

Laporan,
Languran

video pendekar laut

Thursday 22 September 2011



Terima kasih Chob kalau ada lagi video atu atau gambar jangan tah malu-malu untuk dikongsikan bersama orang-orang melayari blog ani. Dapat jua mengisi dada blog ani selain mua-mua Precious Anglers.

kerapu tiger

Wednesday 21 September 2011


PA-iring

Yang ku tau kerapu harimau ni, inda ku pasti lah ah ada warna kemerah-merahan bah ah badannya atu. Beratnya 8.2kg. Ada ahli PA menggalar KERAPU NEMO hahaha mana tia saja lah.

Drop Off

Luih bisdia PA-iring, G-Mi, Kanai n G-Win di drop off hari minggu ah 11 Sep 2011. Ada lah jua kurisi bali, pisang emas, kerapu, awat-awat, kurisi kaling.

tempat penyimpanan barang kail

Monday 12 September 2011

untuk dijual $90
tel : 8988492

gerunggong

Tuesday 6 September 2011

Luih ku menganjun sama jigging antadi pagi ah di Drop Off Muara. Yang paling besar atu 1.8kg baru jua pernah tu hahahaha, yang lain atu 1kg ke bawah lah. Lauk lain ada jua bulan-bulan kurang labih macam gerunggong yang besar ah. Lingkuh atu ada jua kali 5-6kg lah inda ku menimbang inda ku tegambar jua hahaha. Cuaca taduh plang eh inda beombak macam ceramin bah tapi apa lagi macam dalam microwave bah beatapkan langit ganya apa inda. Ada plang lakat gerunggong atu, inda ku memajal pasalnya banyak ia usulnya bah lingkuh ah. Berapa buting jig ku disambarnya batu anjun pun dikulumnya jua bah.