I made this widget at MyFlashFetish.com.

Search This Blog


ASSALAMUALAIKUM DAN SALAM SEJAHTERA. BLOGSPOT ANI DIBUAT UNTUK MENYIMPAN KENANGAN MANIS DAN PAIT MELALUI GAMBAR DAN TULISAN, UNTUK BERKONGSI PENGALAMAN, PENGETAHUAN, PEGAJARAN, TEMPAT DAN KESIUKKAN MENGAIL. IANYA JUA UNTUK MENGENALI DAN MENGENALKAN NAMA DAN JENIS LAUK DI AING MASIN DAN AING TAWAR YANG ADA DI LAUT, DI TEPI PANTAI, DI SUNGAI MAUPUN DI TASIK YANG TERDAPAT DI NEGARA BRUNEI DARUSSALAM ANI MELALUI GENG PENGAILAN SEMUA. KAMI UCAPKAN TERIMA KASIH KEPADA YANG BERKESUDIAN MENGUNJUNGI BLOGSPOT ANI.

Kepada geng pengailan semua mun kan berkongsi gambar, cerita, tulisan, pengajaran, pengalaman, trip mengail, alat-alat mengail, alat-alat penangkapan yang lain atau apa saja lah samada petua, pantang larang atau etika mengenai mengail boleh lah mengirimkan ke

Pa_damit@hotmail.com

Preciousanglers@gmail.com

8193404 (bmobile)
8773404 (dst)


I made this widget at MyFlashFetish.com.

Selamat Hari Raya

Wednesday 31 August 2011


Allahhu Akhbar Allahhu Akhbar Allahhu Akhbar Walillah Hilham
Assalamualaikum warah matullahhi wabarakatuh
PAdamit, BUdamit dan Dang Damit mengucapkan
SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI
MOHON AMPUN DAN MAAF
kepada semua warga PRECIOUS ANGLERS dan semua pengunjung blog ani,
mana tau inda disedari ada perbuatan, kurapak atau bahasa yang kasar atau menyinggung perasaan biskita semua.

Bah mun ada yang mengadakan rumah tebuka atu jangan lupa melagau-lagau ah. Kalau ada yang mengadakan perahu tebuka atu layannn, cuti ni sampai minggu depan.

Drop Off

Saturday 20 August 2011

Iatah ganya luih kami ni di malam ah. Mula-mula ke drop off kami dulu bisai udah ada makannya inda batah atu ada tia yu sembilang ani mengacau inda tia lagi ampit lauk lain makan umpan ah. Lepas atu menakat lagi di atas Maharaja iatah belurih ungah sama kurisi bali ah ganya inda batah bah makannya ah.

menakat

Monday 15 August 2011

PRECIOUS II
G-Mi, Dini, Kanai Laut, G Sham sama Nizam


Hari Jumat petang turun sungkai di laut esoknya balik hari sabtu subuh lah. Alhamdulillah 3 ekong ungah 3 kilo sekong, 7 languran, 1 bemasa 4 kilo luih popping, 1 kerapu, 3 lingkuh, 1 pari.

ungah



Languran

languran, bemasa, kerapu, lingkuh

lapih



Ungah



Dapak

Saturday 13 August 2011



Languran

Thursday 11 August 2011

jigging n popping