I made this widget at MyFlashFetish.com.

Search This Blog


ASSALAMUALAIKUM DAN SALAM SEJAHTERA. BLOGSPOT ANI DIBUAT UNTUK MENYIMPAN KENANGAN MANIS DAN PAIT MELALUI GAMBAR DAN TULISAN, UNTUK BERKONGSI PENGALAMAN, PENGETAHUAN, PEGAJARAN, TEMPAT DAN KESIUKKAN MENGAIL. IANYA JUA UNTUK MENGENALI DAN MENGENALKAN NAMA DAN JENIS LAUK DI AING MASIN DAN AING TAWAR YANG ADA DI LAUT, DI TEPI PANTAI, DI SUNGAI MAUPUN DI TASIK YANG TERDAPAT DI NEGARA BRUNEI DARUSSALAM ANI MELALUI GENG PENGAILAN SEMUA. KAMI UCAPKAN TERIMA KASIH KEPADA YANG BERKESUDIAN MENGUNJUNGI BLOGSPOT ANI.

Kepada geng pengailan semua mun kan berkongsi gambar, cerita, tulisan, pengajaran, pengalaman, trip mengail, alat-alat mengail, alat-alat penangkapan yang lain atau apa saja lah samada petua, pantang larang atau etika mengenai mengail boleh lah mengirimkan ke

Pa_damit@hotmail.com

Preciousanglers@gmail.com

8193404 (bmobile)
8773404 (dst)


I made this widget at MyFlashFetish.com.

UNGAH

Thursday 26 November 2009

CP Awie, Popperazi, Raman, Dom sama Jef dalam perjalanan menuju ketakat timbul di Ujung Sapuh iaitu tempat kediaman Ungah, kira macam Ungah Garden jua lah. Sampat lagi menggambar, begambar sendiri lagi tu baik cun ah.


Ni nah ungah bisdia belurih di Ujung Sapuh ah masa malam rabu, ungah 7 ekong kerapu 2 ekong. Entah siapa saja kah yang belurih ni, perasan ku c Jef heng malam atu belurih 3 ekong ungah. Alhamdulillah berezeki jua malam atu syukur tah.

Lain kali lagi kami mencuba, ada kawanku atu alum puas hati bah ia alum lagi menaikkan ungah yang labih 1kg bah. Sabar saja kawan nanti mun rezeki ada tu.


Nah nyangku c Jef nyaman banar hatinya belurih 3 ekong ah, ia ganya begambar orang lain inda begambar ungah ah.

Hari Raya Aidil Adha

Wednesday 25 November 2009

ASSSALAMUALAIKUM
SELAMAT HARI RAYA AIDIL ADHA

SEMOGA JEMAAH HAJI PADA TAHUN ANI SELAMAT KEMBALI KEPANGKUAN KELUARGA KAMPONG HALAMAN DENGAN MENDAPAT
HAJI YANG MABRUR

AMIN YA RABBAL ALAMIN.

teka-teki

Cuba teka ni belakang siapa yang kana gambar ani ?

Siapa yang lurus meneka hadiahnya tangsi 50Ibs 400 yard.

Gambar ani diambil semasa kitani mengadakan Ungah Grand Prix di Ujung Sapuh yang alum batah ani bah. Mun kan ikut meneka buat saja ah shoutmix ah jangan lupa buat nama jua ok. Mun banyak yang lurus tepaksa tah di undi lagi tu ah ok.

Jurugambar sama yang punya badan jangan tah ikut-ikutan ah ok
Hanya sekali saja dibenarkan meneka tapi boleh pilih 2 nama.
Nada bayangan nya
Ahli-ahli PRECIOUS ANGLERS saja
Pengabisan meneka 30 November 2009.


Selamat Meneka.


Siapakah yang punya badan ni ah ?

UNGAH

Dimalam 2 buah kami turun mengail ungah di US, Padamit, Jimi sama Hj Win makai mini precious, kami awal turun dalam pukul 5 lah. C P Awie, Popperazi, Jef, Dom sama Raman makai Precious ampir pukul 6 lah bisdia sampai di US. Inda tau ada kah inda bisdia mengambar lauk nya atu, semua sekali dalam 11 ekong pakah ungah ah tapi ada jua kerapu.



3 ekong ganya ungah kami belurih di Ujung Sapuh di malam, 1 ganya yang basar 2 yang damit. Syukur tah inda jua balik kosong dapat jua udah makan sama anak bini tu inda hj win. Lain kali lagi mencuba jangan putus asa mana tau ada rezeki belurih yang 1kg ke atas mudah-mudahan jua. Alum samapi hajat alum lagi puas hati tu. Dimalam baru tah pernah ungah di sana atu mau makan kasting tu nah yang basar ah.




Malar plang makannya atu jua ganya malar jua miskol di Ujung Sapuh atu kadang-kadang maxis tia, digi, celcom tia, tani sini makai dst sama Bmobile kalah bah nya c Jef iatah malar miskol atu nya hahaha. Au bekurapak ia eh c Jef ah mantang-mantang tah belurih 3 ekong, inda apa lah di malam kumpulan TANGAT paling banyak belurih ungah tu.

ngail di UG Serasa

Tuesday 24 November 2009

Hari Sabtu lapas Padamit Budamit sama Dang Damit mengail di Pantai Serasa arah Ungah Garden (UG) panggilan bisdia lah, inda jua mengail banar lah saja kan membawa Dang Damit (Farahiyah) kami ani main2 di pantai mengasting sambil meliat2 orang bepesta mengail ungah atu. Berapa hari udah tu ku dangar orang belurih ungah di UG atu ada yang sampai 20 ekong sehari bisdia belurih campur semua lah bukan seorang 20 ekong eh.



Farahiyah ani iski ia bah usulnya mengail ani bisai jua lah bedangan jua mun kan mengail ah. Bagitau saja fishing bah iski tia tu tepaksa tah dibalikan joran sama spool yang damit ganya inda pandai tahan inda batah bah olehnya. Kusut tangsinya tantu udah tu kadang2 sampai pacah bah bering spool mana inda mun kusut ah spool atu dipajalnya mengingkul inda mau kedapan kebelakang pusingnya. Mun anginnya kan mengail di rumah tia pabaik ngail tia tu, ngalih tah bapanya tu mana inda tukang umban ia menggulung.




yeeeehhhhh go ayah go ayah go ayah nya Farahiyah tu ia tah malar cakapnya tu setiap kali mengumban kasting ah. Ayah can i try yah. Ayahh ayaahhh aYAAAHHHHHH Farahiyah turn yah turn turn turn nya Farahiyah.




Mam Farahiyah turn mam, I got fish mam. No lah it just bait lah darling, no fish mam FISHHHH. Setiap kali ia menggulung memang ia cakap I got fish yeehhh i got fish mam.




Yang paling Farahiyah inda suka mun kan beranti balik bah, iatah munjung mulutnya tundukkannya kepalanya nada ia mau menaulih tu. Eh banar eh pandai belakun bah, tepaksa tah dimanis-manisi lagi tu dibagitau membali aiskrem ah mun atu payah ia kan menolak tu.

UNGAH GRAND PRIX

Monday 23 November 2009

Bahagian 4


Ani tah diantara lauk lauk yang kami belurih malam atu ganya udah siang baru tah begambar, malam atu inda tekanang kan bergambar sama orang yang belurih lauk atu, c Joseph ganya kana gambar mengkali pasal ungahnya atu yang paling basar atu pakah. Nada deh yang banar macam nada bah orang sibuk kan begambar sama lauk yang bisdia belurih atu , inda lagi tekanang pakah pasalnya luan kesejukan atu kali bah. Atu pun ah udah kan balik masa manyap manyap kan membagi-bagi lauk baru tah tekanang kan begambar.

Padamit, Popperazi, Joseph (kumpulan Tangat) mengail di batu No.2 ganya bersama kumpulan lain yang malas jua kan mengangkat barang-barang kail ah, jauh bah bejalan kan menuju ke batu No.1, No.3 sama No.4 ah. Kumpulan Buntih C P Awie, pudin dan c Dom. Kumpulan Kembura Raman sama Mohet. Padamit belurih ungah sekong 1kg labih sama kerapu 1 kg labih sikit lah. Joseph belurih ungah paling basar malam atu sama lapu membari takut meliat lapu atu antah lapu apa kah namanya tu, makai joran ia diumbankannya kelaut. Hj Win belurih ungah atu di Batu No.1 tu.

C Jimi belurih ungah di Batu No.3 sama Batu No.4 kerapu ada jua ia belurih. Bebaloi jua rasanya tu dengan hasil usahanya malam atu Jimi Juara Paling Banyak Belurih, pasalnya ia sama c Wann ganya bekarih bejalan mengail ke Batu No.4 mun rezeki nya 2 3 ekong lagi ungah yang naik di Batu No.4 atu nya ada yang putus ada yang lapas, iatah alum kan rezeki tu namanya. Tapi Alhamdulillah Juara ia jua bah malam atu hadiahnya lagi yang paling mahal tu malam atu. Usaha tangga kejayaan, tahniah Jimi teruskan usaha.

Joseph sama kawan-kawannya (Geng Lumut Anglerz) dijemput oleh C P awie dalam Ungah GP ani. Mula-mula bisdia ani dijemput untuk menjadi pemerhati atau pengadil lah, tapi bisdia mengail plang jua. Iatah masa mengail atu sambil menjadi pemerhati lah. Sudah disaat-saat akhir masa-masa kecederaan atu C P Awie betukar tia fikirannya, biar tia Geng Lumut atu ikut jua betanding dalam Ungah GP ani nya, mana tau kemudian hari Geng Lumut mengadakan yang macam ani dapat jua kan jadi Team Jemputan nya. Ok lah AJK pun setuju saja lah cadangan C P Awie atu. Nah Berezeki c Joseph malam atu mun kan dikira yang banarnya c Joseph Juara 3 kategori iaitu Lauk Ganjil, Lauk Pertama sama Lauk Paling Basar. Tapi kami sebulat suara udah masa kami mesyuarat setiap individu hanya boleh menjadi Juara dalam 1 kategori sahaja. Jangan marah Joseph ah yang banarnya tu bukan aku mandai-mandai tu mun inda pecaya tanya C P Awie atau Popperazi kah hahahaha, bah mun ada Geng Lumut kan mengadakan yang macam ani jangan lupa ah jemput jemput lah kami ok.

Padamit wakil dari Precious Anglers mengucapkan terima kasih kepada Geng Lumut yang sanggup behujan besejuk-sejuk dan yang sewaktu dengannya hahaha, sudi menjadi team jemputan kami dalam Ungah Grand Prix 2009 ani, kami jua minta maaf kalau ada yang inda puas hati mana tau kali ada bah.


Lapas udah menimbang-nimbang, mengira-ngira, menolak menyampur apa atu ani, udah tau siapa juara-juaranya baru tah kami bekumpul lagi di pasir untuk menyampaikan hadiah di waktu subuh dingin atu jua, pasalnya Geng Lumut sama ada jua 2 3 orang Geng Precious kan balik ada yang kurang sihat bah, iatah nyangku jangan dipajal. Penyampaian hadiahnya tunggu di post yang akan datang ok jangan marah ah.

UNGAH GRAND PRIX

Saturday 21 November 2009

Bahagian 3


Selepas 4 jam mengail dengan harapan melambong agar belurih ungah yang besar atau banyak. Bermacam-macam cara yang digunakan, ada yang makai krikan tangsi dari 50Ibs sampai 70Ibs
inda payah makai perambut sebatang saja ada yang bebatu ada yang inda bebatu tu. Tapi ada jua yang makai perambut 30Ibs ka 40Ibs. Yang makai joran pun sama jua ada yang beperambut bebatu ada yang inda, ada yang mengumban jauh ada yang ampir, ada jua yang makai pelampong untuk mengail timbul.

Bermacam-macam jenis lauk yang bisdia belurih ani yang banyaknya tantulah ungah lapas atu kerapu ada yang basar ada yang damit. Banyak lagi yang putus sama lapas. Iatah salah-salah bah mun makai tangsi luan basar karang inda tia jua berapa mau makan lauk atu, mun tangsi damit mudah plang lauk
makan tapi mudah jua putus tu mun tekana batu dalam aing atu bah adedeh sekali ambat ganya tu.

Umpan pun macam-macam jua yang kana gunakan ada yang makai kembura ada yang makai basong. Ada yang bebalah lagi tu ngambil isinya ganya ada jua yang sekong bulat atu. Tapi mun basong kebanyakanya bepotong 2 atau 3 sama bebalah tu selalunya lah. Ada yang suka makai kepalanya atu jua. Tapi umpan kembura lah yang ungah paling suka dibandingkan sama umpan-umpan lain macam basong-basong atau udang walaupun yang hidup tu, tapi diumpankan jauh sedikit dari batu mungkin ada lauk lain mau makan tu macam berah-berahan sama ketambak. Eh cerita pasal
mengail tah plang andang semua ahli jua udah tau ni, ganya kan memberitahu untuk orang lain bah.

Iatah lapas 4 jam menahan kesejukan sambil angan-angan belurih ungah hahaha, iatah bilang orang kelaparan. Apa lagi makan ayam sama sausage yang besalai ah iatah nyaman tu makan ramai-ramai ah ayam lagi panas tu, ada yang bebata nasi sendiri be ampit-ampitan tah nasi ah. kan semua yang duduk behampiran tampat menyalai ah bilang orang kan bediang kesejukan bah. Inda tia lagi peduli ada yang makan 3/4 ganya masak, mun sausage mengampai saja sekajap udah kana sambar tia memanaskan sedikit ganya bah. Walaupun masa sahur atu inda berapa teratur tapi Alhamdulillah semua ampit makan ada lagi belabih 2 3 potong ayam sama 2 3 ekong tamban sampai pagi ah.


Ada yang meratah ayam ganya inda jua luan lapar nya kesejukan ganya bah. Banar plang tu pasalnya angin atu kuat sampai ke pagi bah, dalam pukul 4 kali macam makin kuat angin atu tapi Alhamdulillah inda hujan, mun hujan lagi sajuk banar tia tu. Ada jua yang makan sama nasi labih nasi katok yang kami makan awal belabih 3 bungkus sama ada yang bebata sendiri membawa nasi. Jurugambar biasalah menggambar orang ia dulu lapas atu baru tah ia makan disuruhnya plang orang lain menggambar mun ada yang kan digambar-gambar. Ada jua yang membubuhkan lauk tamban yang untuk umpan atu tapi yang alum bepakai plang tu, mun ia panas-panas atu
dimakan nyaman kali tu ah inda lagi nampak telinga tu mun ngam lagi cacahnya adehdeh sia-sia pun tais liur tah ku plang nah, karang tah meliat dikapal eh kali ada kapal tunda datang.

Lapas semua udah habis makan baru tah kami menimbang-nimbang lauk, siapa belurih ungah yang paling basar, siapa yang banyak belurih, kumpulan mana yang paling banyak belurih, lauk siapa yang paling ganjil sama siapa yang mula-mula sekali belurih lauk yang diutamakan ungah lah. Pasalnya temanya jua ungah GP iatah tu. Ungah ada jua kali 5 ekong yang basar mungkin ada 2 ekong kali yang damit, kerapu 2 ekong yang basar yang damit banyak plang eh, ada lagi macam-macam jenis lauk lah yang bisdia belurih ani.


UNGAH GRAND PRIX

Thursday 19 November 2009

Bahagian 2 (2 post)

Sebelum Ungah GP dimulakan kami makan nasi katok dulu, lapas atu masing2 membuat persiapan ada yang membuat minuman, mengemas hadiah, memasang lampu makai genarator sama lantira, memastikan makanan untuk lapas Ungah GP semua sudah ada takut ketinggalan bah kelaparan karang bilang orang. Yang paling penting senjata untuk mengail macam umpan kail, joran, mata kail, lampu, pisau mun nada payah lagi minjam2 tu. Alhamdulillah semua barang keperluan ada ditempat atu.





Tu Popperazi meliat2 naindahnya ah yang bagas bepungkah dari perahu iatah becampur2 semua, inda salah tu ah popperazi karang beunjar dangan mun salah bawa. Eh napa ia Hj Win kelimpanan kah, nada papa tu eh padih kana aing hujan ganya tu mata ah.




Walaupun basah kuyup disebabkan hujan lebat ditambah lagi dengan angin kencang menyebabkan kesejukan yang mendalam sampai ketulang nya orang lah. Tapi semua atu sedikit pun inda pernah melunturkan semangat ahli2 Precious Anglers dan team jemputan untuk berjuang dalam Ungah GP yang julung2 kali nya ani. Diantara cabaran dan dugaan yang terpaksa diharungi dan dihadapi sebelum Ungah GP. Liat tu popperazi semangatnya berkobar2 walaupun sebenarnya ia ani menahan rasa kurang sihat sakit kepala bah.





Nah tu nyangku walaupun basah kuyup tapi kesiukan dan semangat untuk Ungah GP atu terpancar dari senyuman bisdia atu, pasalnya inda lagi batah Ungah GP akan dimulakan.

UNGAH GRAND PRIX

Sebelum Ungah GP dimulakan Pengerusi (Pa-iring) menerangkan serba sedikit mengenai Ujung Sapuh iaitu ia terletak di ujung Pulau Muara Besar dan sapuh atu adalah karang-karangan, batu-batuan atau takat-takat yang berada di dasar laut atau aluhnya atu. Memberitahu batu mana yang lebih banyak dihuni oleh lauk seperti ungah ani, sepanjang pengetahuannya yang sudah berapa lama mengail di sana atu. Dan menunjuk ajar serba sedikit cara mengail yang selalunya digunakan dan umpan yang paling laku atau umapan kegemaran ungah.

Dan Timbalan Pengerusi (C P Awie) pula menerangkan sekali lagi syarat2 dan kategori2 yang dipertandingkan. Masa mengail hanya 4 jam. Ahli2 boleh mengail di mana saja asalkan jangan bersendirian, tapi setiap kumpulan disyorkan disarankan digalakan disuruh, eh atu banar mun inda jua faham antah apakan lagi bahasanya, kalau boleh supaya berpecah bebagi-bagi setiap 1 tempat mesti ada beberapa orang dari setiap kumpulan. Ani adalah untuk menjadi saksi setiap lauk yang diperolehi.





Berkumpul semasa Pengerusi dan Timbalan Pengerusi memberi penerangan serba sedikit sebelum Ungah GP dimulakan. Sebenarnya keramaian ahli yang ikut Ungah GP ani dalam 31 orang semuanya, banyak yang inda ikut begambar pemalu bah.


Setelah hujan mengizinkan dan memberi peluang untuk kami memulakan Ungah GP dalam kira-kira pukul 8.45 malam hujan nada lagi turun, kami pun berkumpul untuk mendengar Pengerusi sama Timb. Pengerusi bekurapak mengenai pertandingan dan serba sedikit sejarah Ujung Sapuh. Selepas 5 minit bisdia bekurapak, kami pun membawa peralatan mengail dan umpan masing-masing menuju ketempat pengailan. Yang kebanyakannya menuju ketempat yang dikatakan lebih banyak ungah yang pernah dinaikan.

Semasa pertandingan berjalan inda ada orang yang mengambil gambar pasalnya semua orang kan mengail hahaha, masa pertandingan ganya 4 jam iatah masa atu PRECIOUS bah.

UNGAH GRAND PRIX

Wednesday 18 November 2009

Bahagian 1 (2 post)

UNGAH GRAND PRIX (UNGAH GP)

Ungah GP selesai udah berlangsung pada 14/11/09 bermula pukul 9 malam sampai 15/11/09 pukul 1 pagi, yang banarnya dalam perancangan bermula pukul 8 malam sampai pukul 12 tengahmalam plang tu, tapi disebabkan oleh keadaan cuaca hujan dengan labatnya, angin bertiup kencang terpaksalah ditangguhkan sementara menunggu hujan taduh. Pertandingan atu Alhamdulillah berjalan dengan lancar dan teratur dengan kerjasama dari semua ahli. Kerja2 berat dan susah menjadi ringan dan senang dengan bergotong royong seperti mendirikan khemah, menyiang-nyiangi kawasan persekitaran, menyediakan tempat penyalaian, membuat minuman dan macam2 lagi lah. Nya pepatah melayu ringan sama dijinjing berat sama dipikul. Terima kasih diucapkan kepada semua ahli Precious Anglers kerana kitani telah berjaya mengandalikan pertandingan ani dengan sempurnanya.
Inda lupa jua diucapkan banyak2 terima kasih kepada orang yang menyumbangkan hadiah iaitu ;

Hj Win menyumbangkan 1 popper, 2 kotak mata kail steel
sama 2 kotak kili-kili

Fee Yant menyumbangkan 3 popper
Di Wan menyumbangkan tangsi daiwa 20Ibs dan
Deep Blue Fishing menyumbangkan 3 spool, 3 joran dan 1 bag joran




Jef adalah jurugambar sepanjang Ungah Grand Prix dijalankan bermula dari mesyuarat2 yang diadakan sampai tah berakhirnya Ungah GP ani, walaupun kadang2 disuruhnya jua orang menggambar kedia hahaha takut ia nada gambarnya. Terima kasih banyak2 diucapkan kepada JEF kerana dengan sukarelanya beliau menawarkan diri untuk mengambil gambar disepanjang Ungah Grand Prix atu. Tapi sayang masa pertandingan dijalankan nada ia mengambil gambar pasalnya ia pun sibuk jua mengail bah rugi tu mun inda mengail, inda apa tu Jef difahami tu. Yang ada ani pun sudah memadai untuk menunjukkan betapa meriahnya Ungah GP ani. Jangan jara bro ah.




Ani sesi menunggu rakan seperjuangan yang alum lagi datang atu, nda bebaya kami datang ah. Ada yang belaku awal ada jua yang akhir lapas waktu keraja bah pukul 4.30 ptg.




Popperazi sedia udah makai baju hujan nya tu.




Iatah inda dapat bergambar semua sebelum bertolak ka Ujung Sapuh ah. Dalam perjalanan trip pertama sudah tia hujan labat lagi tu.




Sambil2 menunggu atu becerita2 lah bincang2 jua pasal pertandingan tarus berkenalan dengan team jemputan dari KB Geng Lumut Anglerz.






UNGAH GRAND PRIX

Jurugambar tu kana gambar ah, inda menggambar ganya




Irman sama team jemputan




Ani pun team jemputan jua ni dari Geng Lumut Anglerz, menunggu giliran kan kana antar ke Ujung Sapuh ah




Siapa kan orang ani gagah usulnya eh, mau dicabar ngail ni orang ani,
main bola inda ku mau eh.
Pg Shariffudin salah seorang jemputan jua untuk Ungah GP ani.

UNGAH

Tuesday 17 November 2009

UNGAH


Assalamualaikum

Name : Dawn Anglers
Bait : Kembura
Teknik : Fishing Spool (krikan plastik)
Mata Kail : VMC no. 8
Tangsi : 50Ibs
Keadaan Aing : Pasang pagi
Lokesen : Ungah Garden (Main Branch : Serasa) Lubuk Panyu
Masa : B4 kul 7 13/11/09
Barat : 1.5kg


Gambar ani disumbangkan oleh Dawn Anglers (Mohammad Wafi), teks asal Dawn Anglers sendiri.

Murah rezeki Dawn Anglers ani kan tiap minggu ia belurih ungah ani arah tempat yang sama lagi tu Lubuk Panyu nya ah. Tahniah bro Dawn Anglers, lain kali tah join ngail di UG ah bunyi2 saja ah mun kesana ok. Mun ada belurih lagi dialu-alukan ni untuk mengisi blog ani.
Terima Kasih Dawn Anglers kerana sudi mengongsikan Ungah di dalam blog ani.

banner

Saturday 14 November 2009

Berapa jam saja lagi Ungah Grand Prix 2009 akan berlangsung di Ujung Sapuh. Cabaran Ujung Sapuh kali pertama ani akan disertai seramai
30 orang semuanya.

Dibahagikan kepada 3 kumpulan iaitu ;
1. Kumpulan Tangat 2. Kumpulan Buntih 3. Kumpulan Kembura

Semoga pertandingan ani berjalan lancar dan teratur
macam yang kitani rancangkan,

amin ya rabbal alamin.



Makluman

Siapa yang dapat awal atu dialu-alukan pasalnya perahu mungkin sudah ada menunggu dalam pukul 3ptg di Pantai Serasa Insya Allah. Yang awal atu dapat jua mengusai2 kah menabas2 kah menyiangi kah apa saja yang patut dibuat lah di Ujung Sapuh atu.

MESYUARAT

Tuesday 10 November 2009

Dimalam 9/11/2009 kami ada perjumpaan untuk membincangkan pasal UNGAH GRAND PRIX, di rumah C P Awie pukul 7 mlm yang di pengerusikan oleh CP Awie.
Diantara yang dibincangkan pembahagian ahli-ahli secara undian dan mengenai makanan. Ahli-ahli yang belaku datang Padamit, Jeep, Raman, Hj Win, Hj Sham, Awi, Alus, Diwan, Acai, Popperazi, Yarit, Jimi, Mohet, Irman, Pa-iring dan Tuan Rumah C P Awie



C P Awie, Raman, Popperazi, Jeep


Jimi, Hj Sham, Hj Win Pa-iring



Yarit, Diwan, Acai, Alus, Awi.

Dimalam atu ada lagi ahli yang menyumbangkan hadiah, 3 popper disumbangkan oleh Hj Pian (Yarit), tangsi 20Ib lupa ku jenamanya disumbangkan oleh Duwan, 1 popper, 2 kotak pemata, 2 kotak kili-kili di sumbangkan oleh Hj Win.
Terima Kasih kepada yang menyumbangkan hadiah atu ah yang mahal-mahal lagi tu.

mesyuarat

Ani adalah 3 kumpulan yang telah diundi ahli-ahlinya seramai 10 orang setiap kumpulan. Yang inda belaku datang pun diundi jua tu.

1. KUMPULAN TANGAT
2. KUMPULAN BUNTIH
3. KUMPULAN KEMBURA



1. KUMPULAN TANGAT

ahli-ahlinya ;

Padamit (ketua), C Jeep, Taib, Fee Yant, Sufri, C Zul, Husaif, Dini dan Irman




2. KUMPULAN BUNTIH

ahli-ahlinya ;

C Boy (ketua), Acai, Jimi, Ze, Bob, Azmi, Zulhazman, Hj Khairil, Maman, C P Awie




3. KUMPULAN KEMBURA

Ahli-ahlinya ;

Awi (ketua), Hj Win, Hj Sham, Raman, Alus, Diwan, Mohet, Jama, Ramlly dan Dom

MAKLUMAN

Monday 9 November 2009

بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم

DIMAKLUMKAN KEPADA AHLI2 PRECIOUS ANGLERS YANG KAN IKUT PERTANDINGAN HARI SABTU ANI 14-15 NOVEMBER 2009.

DIMESTIKAN HADIR KARANG MALAM 9 NOVEMBER 2009 ARAH RUMAH C P AWIE DI TASEK LAMA PUKUL 7 MLM. KERANA UNTUK MEMASTIKAN SAMADA AHLI ATU IKUT ATAU INDA, UNTUK MENJELASKAN BAYARAN $15.00, UNTUK MENGUNDI KUMPULAN, AHLI, TEMPAT, PEMBAHAGIAN TUGAS SAMA PERLANTIKAN AJK, LAIN LAIN HAL.

KALAU BOLEH
AWAL DATANG
AWAL MULA
AWAL MULIH

TERIMA KASIH

UNGAH

Precious Anglers turun hari sabtu 7/11/2009 di Pantai Serasa dari pukul 5.30 ptg lah kan mengail ungah di Ujung Sapuh. Bisdia ani kira bejarum-jarum lah sama ungah di sana ah hahaha untuk Ungah Grand Prix 14/11/2009.


Masa menurunkan perahu ani tepaksa seorang di perahu ni, takut melajak jauh tia anyutnya payah lagi menanangi mun kelurusan ada perahu lain bisai dapat jua menumpang kan mengaga. Pernah udah bah sekali masa turun di Muara inda tekanang kan naik seorang diperahu, cuba tia melajak ah nah tepaksa dinanangi ah dalam lagi tu hahaha yang menanangi atu senyum2 saja ah jan marah eh, inda apa jadikan pengajaran tu supaya beingat2 lain kali.


Ani masa menunggu C P Awie alum datang ia dari bandar, Padamit pun ada tu nah sama c cute Farahiyah (Dang Damit) nya ah, tapi Padamit inda ikut turun. Sambil2 menunggu atu geng2 diperahu mengusai2 kail tu bisdia ah, mun sampai di Ujung Sapuh karang tarus melabuh kail inda lagi payah kan mengusai-ngusai nya. Banar jua tu ah inda membuang masa kan. Ani digambar oleh Budamit.


Ni nah geng Precious semua udah ada yang kan turun hari atu lah, sebelum betolak begambar dulu nya Pa-iring. Dari yang seluar oren atu Dini, C P Awie, Duan, Jimi, Pa-iring, Awi sama Irman. 7 orang bisdia turun ari atu.


Ani tah saguhati yang bisdia balurih dari bejarum-jarum di Ujung Sapuh ah, 3 ekong ungah 1kg ke atas, 6 ekong ungah yang 1kg dan kebawah, 3 ekong kerapu yang 1kg ke atas, 6 ekong kerapu yang 1kg dan kebawah sama sekong bb ketambak. Bebaloi jua lah walaupun tekandung hujan labat angin kuat sama beombak. Syukur Alhamdulillah ada jua kan dibawa mulih. Tahniah geng Precious Anglers. Jangan lupa ah hari sabtu ani 14/11/2009 tani mengantat berian esuknya besanding tu ah.